01 Januari 2012

Dinar Emas : Perak wajar contohi Kelantan

7 Safar 1433H. [MOD] -

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak pertamanya mengucapkan tahniah kepada Kerajaan Negeri Kelantan berikutan pencapaian Kelantan Gold Trade (KGT) sepanjang tahun ini begitu membanggakan sehingga mencecah jualan bersih dinar dan dirham berjumlah RM40,947,972. Bagi kami, Kerajaan Negeri Perak wajar mengikut langkah yang sama pendekatan yang telah dilakukan di Kelantan.

Keduanya, oleh kerana di Perak juga telah memperkenalkan matawang dinar dan dirham ini, kami berharap Kerajaan Negeri Perak dapat menjalinkan kerjasama dan mencontohi Kerajaan Negeri Kelantan bagi mempergiatkan penjualan matawang tersebut. Kami juga berharap rakyat turut mengambil peluang memilikinya dan ianya tidak terbatas kepada semua lapisan masyarakat di Perak. Bagi kami dengan memiliki sebenarnya, ianya tidak merugikan malah akan menambahkan pendapatan sampingan jika kita membelinya.

Kami mengharapkan Kerajaan Negeri Perak tidak menjadikan ‘alasan politik’ untuk tidak mengambil langkah proatif di dalam memastikan peningkatan penjualan dinar dan dirham di Perak dapat ditingkatkan. Dan kami juga tertanya-tanya tentang kedudukan penjualan dinar dan dirham yang telah diperkenalkan oleh Kerajaan Negeri Perak sejauh manakah pencapaiannya sehingga kini setelah diperkenalkan?


DR RAJA AHMAD AL-HISS
Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan: