30 Ogos 2012

Artis dan atlit dalam Himpunan Hijau Sarawak Ahad ini

11 Syawal 1433H. [MOD] -

MIRI: PAS Negeri Sarawak akan menganjurkan Himpunan Hijau ke Putrajaya dan Xpresi Muda ke Putrajaya pada 2 September 2012 iaitu pada hari Ahad.

Program ini akan diadakan di kawasan lapang di Jalan Brighton, Miri berhadapan dengan Park City Hotel Miri.

Demikian kata Mohammad Arifiriazul B Paijo, Ketua Pemuda PAS Sarawak merangkap Ketua Penerangan PAS Kawasan Miri dalam kenyataannya hari ini.

Program akan bermula pada jam 1.30 petang dengan konvoi motosikal dan basikal daripada kawasan parkir Stadium Tertutup Miri ke tempat program.

Turut bersama di dalam konvoi ini adalah Atlit Tritalon Sarawak iaitu Jack Ho.

Program Xpresi Hijau ke Putrajaya pula akan diadakan di tempat yang sama dan akan diisi dengan ucapan-ucapan daripada pimpinan Pemuda PAS Malaysia serta persembahan daripada artis jemputan iaitu Zuar Xpdc dan Iwan Syahman.

PAS Sarawak turut mengadakan rumah terbuka aidilfitri pada Xpresi Muda ke Putrajaya ini dimana pelbagai juadah tradisional dan tempatan akan disajikan kepada para pengunjung disamping duit raya yang akan diagihkan kepada anak-anak yang hadir pada program tersebut.

Program kemuncak Himpunan Hijau ke Putrajaya peringkat Negeri Sarawak akan berlangsung pada sebelah malam akan bermula pada jam 8.00 malam dan bakal menampilkan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang (gambar atas) dan beberapa pimpinan PAS Pusat yang lain.

Turut bersama di dalam himpunan ini nanti adalah Datuk Saleh Jafarudin bekas Timbalan Menteri Pendidikan Malaysia, kumpulan anti empangan Baram dan beberapa pimpinan Pakatan Rakyat tempatan.

"Oleh yang demikian, PAS Negeri Sarawak menjemput seluruh rakyat Sarawak khususnya yang berada di Bandaraya Miri dan Sibuti untuk turut sama-sama hadir bagi menjayakan program yang julung-julung kali diadakan ini," kata Mohammad Arifiriazul.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: