08 Ogos 2012

Persiapan nikah tinggal kenangan

19 Ramadhan 1433H. [MOD] -

HIBA...Che Ku Nurul Hamizah (tengah) mencium baju raya milik kakaknya yang sudah siap sambil ditemani Tuan Roshani (kiri) dan Che Ku Md Amin. Gambar kecil, majlis pertunangan arwah (kiri).

KUALA TERENGGANU: “Arwah sudah membuat persiapan untuk hari perkahwinannya, tetapi apakan daya, hasratnya tidak kesampaian,” kata Che Ku Md Amin Che Ku Embong, 62, bapa kepada Che Ku Nurul Hamimie, 22, yang maut selepas motosikal ditunggangnya bertembung ambulans di Kampung Kepong, Pengadang Baru, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 7 malam itu, seorang warga emas, Ngah Ismail, 70, yang berada di dalam ambulans berkenaan turut meninggal dunia ketika menerima rawatan di wad kecemasan di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, pada jam 10.30 malam kelmarin.

Che Ku Nurul Hamimie pula yang dijadual berkahwin selepas Aidilfitri meninggal dunia ketika menerima rawatan di hospital yang sama pada jam 8.15 malam akibat cedera parah di kepala dan organ dalaman.

Ketika kejadian, Che Ku Nurul Hamimie yang bekerja sebagai jurujual kedai bunga di bandar raya ini, dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Kepong, di sini, dengan menunggang motosikal.

Difahamkan, setiba di lokasi kejadian, dia ingin membelok ke kanan di persimpangan lampu isyarat Kampung Kepong, di sini, namun bertembung dengan ambulans yang dalam perjalanan ke HSNZ.

metro/-

Tiada ulasan: