19 Januari 2008

Najib : BN Tidak Penipu

Penipu biasanya tidak pernah mengaku dia menipu. Dan untuk mengelakkan dari dikatakan dia penipu seseorang itu akan sentiasa mempertahankan diri dengan berbagai alasan. Hari ini TPM tidak semena-mena mengatakan BN tidak penipu.


Kata Najib di Johor Bahru Kerajaan BN tidak rela menang pilihan raya dengan menipu rakyat, tegasnya jika benar BN menipu dalam pilihan raya seperti dakwaan segelintir pihak, tidak mungkin parti pemerintah kalah di Kelantan. Ujar beliau, keputusan yang tidak memihak kepada BN seperti di peringkat negeri di Kelantan, membuktikan pilihan raya yang diadakan sebanyak 11 kali di negara ini berlangsung secara bebas.``Kalau BN boleh memutarbelitkan keputusan, sudah tentu parti itu boleh menang di semua tempat.``Kita mahu menang dalam pilihan raya kerana dipilih oleh rakyat, bukan menipu rakyat,’’ katanya ketika berucap pada majlis perasmian projek rumah rakyat di PPR Desa Mutiara, Tebrau .

Kenyataan Najib di atas adalah membuktikan beliau dan kawan-kawannya dalam BN sudah sedar bahawa rakyat sudah menyedari bahawa BN selama ini menipu. Rakyat tidak sabar lagi untuk menukar kerajaan yang penipu kepada kerajaan yang tidak penipu.

Menipu tidak semestinya semuanya menjadi. Sebagaimana orang yang menipu dengan skim cepat kaya, ada yang berhasil ada yang tidak menjadi. Demikianlah penipuan BN dalam PR Umum yang lepas, yang tidak menjadi adalah di Kelantan. Mungkin faktor doa dan amalan orang Kelantan sehingga Allah memenangkan Tok Guru untuk memerintah Kelantan. Jadi alasan Najib BN tidak menipu sebab Kelantan pun PAS menang adalah hujah rapuh yang hanya boleh diterima oleh orang tidak cerdik.

Begitu juga dalam soal kelicikan penipu, lambat laun orang tahu juga. Begitulah kelicikan BN dalam menipu selama PR Umum yang lalu telah dicium baunya oleh rakyat. Sebab itulah penipu biasanya sering memikirkan cara baru untuk menipu. Itulah yang mereka fikirkan hingga tidak tidur malam.

BN menipu rakyat dalam setiap kali PR dengan gula-gula projek dan sebagainya, realitinya sesudah mereka menang mereka tinggalkan rakyat dan asyik memikirkan untuk menimbun harta. Rakyat dibiarkan susah selama 5 tahun, sesudah itu tipu lagi. Maka berulang kali rakyat telah tertipu.

Penipu juga akan selalu menggunakan pembantu atau ramai kawan untuk menipu. Nampaknya seluruh jentera kerajaan digunakan sepenuhnya semasa PR untuk membantu calon-calon BN. Pembangkang terpaksa berdepan dengan ratusan pemain dalam satu padang. Apalagi padangnya adalah tidak rata. Yang paling bahaya pengadil sentiasa menyebelahi BN. Adakah ini bukan penipuan?

Tiada ulasan: