10 Februari 2008

BN Janjikan Limpahan Pembangunan di Kelantan ?

Kedudukan BN dalam PR ke 12 untuk merampas Kelantan adalah dalam keadaan terdesak. Najib yang berada di Kelantan Kelmarin macam tidak sedar diri bercakap dengan kempen yang bukan, macamlah BN tidak dikenali oleh rakyat Kelantan. Apapun kita yakin Rakyat Kelantan akan terus memihak kepada BA bukan BN. Berikut adalah janji-janji manis Najib





Kata Najib,Kelantan bakal memperoleh kemajuan berganda yang tidak pernah dibayangkan jika Barisan Nasional (BN) mendapat mandat pada pilihan raya umum ke-12, TPM itu berkata, limpahan pembangunan itu sekali gus menjadikan Kelantan sebagai model ketamadunan Islam bagi negara ini yang berpaksikan kecemerlangan peradaban, intelek, ekonomi dan pendidikan.Najib berkata, Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi dan beliau sendiri cukup ikhlas untuk membantu rakyat Kelantan yang sepatutnya memperoleh nikmat sebagaimana rakyat di negeri-negeri lain.‘‘BN betul-betul ikhlas nak membantu, kita tidak mahu janji kita ini menjadi igauan tetapi sebaliknya impian ini menjadi realiti.‘‘Kita tidak akan sekali-kali menjadikan Kelantan terus hanya bermegah dengan slogan-slogan besar semata-mata,’’ katanya.

Antara janji manis BN oleh Najib ialah untuk bina Lapangan Terbang yang Baru dan Stadium yang baru. Mengenai stadium macam orang tidak siuman Najib berkata‘‘Saya amat sedih apabila dapat tahu Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, papan markahnya masih menggunakan orang untuk meletakkan angka, malah negara Afrika sekalipun dah guna sistem elektronik,” katanya.

Janji nak bina lapangan terbang pula Najib dipetik berkata ‘‘Kita mahu apabila sampai di lapangan terbang yang cantik dan selesa itu, kita akan lihat dua stadium serba moden tersergam.

Apakah stadium atau Lapangan terbang tidak boleh dibina kalau ianya dibawah Kerajaan Kelantan yang dikuasai oleh BA. Kenapakah limpahan yang dijanjikan akan dilaksanakan jika BN memerintah sahaja. Inilah kempen najib yang menampakkkan dia sendiri tidak cerdik. Sedangkan bos nya yang datang ke Kelantan semasa meresmi koridor pantai timur telah menjanjikan projek berbillion ringgit dihadapan MB Kelantan yang ada sekarang. Lawan bos nampaknya?

Selain itu kenapa Najib cuma bercakap tentang ketamadunan Islam dengan bahasa yang begitu bombastik sedangkan dinegeri lain yang dikuasai BN porak peranda semuanya. Lihatlah anak-anak muda Melayu khususnya di KL dan Lembah Klang adakah yang dihasilkan di sana yang dimaksudkan suatu ketamadunan.10Kaya atau miskin rakyat Kelantan kita yakin pada hati dan budinya yang tidak pernah mudah termakan oleh gula-gula Najib yang merupakan "racun" yang sangat berbisa. Ayuh rakyat Kelantan kita malukan Pak Lah dan najib yang menjadi "tok Dalang" dengan skripnya yang tidak boleh pakai. macam cerita Ramayan dan Mahabrata yang telah lama ditolak oleh rakyat Kelantan.

Tiada ulasan: