07 Mei 2008

Dua bulan telah berlalu.


Gambar kenangan dimalam kemenangan 8 Mac 2008

Esok, 8 Mei genaplah dua bulan usia saya menjadi wakil rakyat. Terasa pantas sekali masa berlalu .Ianya pergi tanpa kita sedari melainkan kerugian yang amat besar sekiranya tidak dimanfaatkan sebaliknya beruntunglah sekiranya telah dimaksimakan pengunaannya.

Seingat saya sejak malam sesudah kemenangan, Banyak waktu digunakan untuk berulang alik ke Ipoh dalam hal perlantikan MB Perak. Allahlah yang meberikan kekuatan kepada insan kerdil ini untuk sama-sama menempuh saat getir penubuh kerajaan Barisan Rakyat yang akhirnya dikenali dengan Pakatan Rakyat.
Kemenagan 6 Kerusi bersama-sama dengan teman-teman PAS yang lain dan 7 PKR dicampur 18 DAP benar-benar mencipta sejarah baru politik Perak. Penafian 28 kerusi yang diperolihi BN untuk menubuhkan kerajaan mengejutkan semua pihak.

Seperti BN yang tidak sangka akan kalah, begitulah kami tidak menyangka akan menang sehingga dapat menubuhkan kerajaan baru setelah 50 tahun.

Target pertama ialah 100 hari. Kata Tn. Hj. Mohd. Sabu semasa datang meresmikan Mesyuarat PAS Kawasan minggu lepas, "anta dapat nilai kerja-kerja awal dalam tempoh 100 hari pertama ini".

Sesudah itu bermuhasabahlah insan yang kerdil ini, sebanyak mana masa yang digunakan untuk melaksanakannya.

Tidak siapapun yang boleh mengatakan dia telah melakukan tugasnya sebelum orang memberi penilaian. Sesunggunya saya yakin Allah Maha melihat dan manusia ada sudut penilaiannya sendiri.

Ya Allah, berikanlah kekuatan jika benar telah Engkau berikan kekuatan kepadaku selama 100 hari yang berlalu itu. Seandainya jika ada kelemahan yang ada pada diri ini maka Engkau tambahkan demi untuk menguatkannya.

Tiada ulasan: