23 Mei 2008

MB Perak: Muzakarah membuktikan keperihatinan terhadap perkembangan dan ketamadunan islam

IPOH, 20 Mei:- Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak berkenan merasmikan Muzakarah Cendekiawan Islam 2008 Sempena Sambutan Hari Keputeraan Ke-80 Baginda disini selasa lepas.

Dalam buku cenderamata sempena majlis tersebut, MB Perak Y.A.B Dato' Seri Ir. Hj Mohammad Nizar Bin Jamaluddin berkata, bersyukur kehadrat Allah Subhana Wataa'la kerana pada tahun ini Kerajaan Negeri Perak sekali lagi dapat mengadakan Muzakarah Cendekiawan Islam Sempena Ulang Tahun hari Keputeraan Ke-80 Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak Darul Ridzuan dengan temanya "PEMBENTUKAN MODAL INSAN TERBILANG KE ARAH NEGERI PERAK MAJU".

Sesungguhnya muzakarah yang kita adakan pada hari ini membuktikan keprihatinan Kerajaan Negeri Perak terhadap perkembangan dan ketamadunan Islam di negeri ini khususnya. Muzakarah kali ini sangat penting dalam memacu kemajuan negeri selaras dengan kehendak Allah S.W.T.

Mudah-mdahan muzakarah kita ini akan menjadi usaha murni dan menjadi satu ibadah yang diberkati Allah Subhanahu Wata'ala. Kerajaan Negeri Perak mengalu-alukan pandangan yang membina oleh para ulama' dan cendekiawan Islam dalam usaha mewujudkan sebuah negeri yang makmur dan maju dalam menuju wawasan Negeri Perak Maju.

Tiada ulasan: