23 Mei 2008

SUKMA 2008, "Jangan pandang rendah pada kami"

MB Perak menyampaikan anugerah kepada olahragawati Perak 2007, Cheng Karmen (Renang).


Ketua Kontinjen SUKMA Perak 2008, Dato' Jamalludin Al-Amini Bin Hj. Ahmad menerima Bendera Kontinjen dari MB Perak.

IPOH, 21 Mei: Saya mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat(PR). Demikian antara ucapan MB Perak, YAB. Dato' Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin semasa merasmikan Majlis Anugerah Sukan dan Penyerahan Bendera Kontinjen SUKMA Negeri Perak disini malam tadi.

MB Perak berkata, sukan adalah satu jalinan kemasyarakatan yang membawa kepada kemakmuran dan kesepaduan rakyat. Bahkan, sukan turut memberikan impak yang positif dalam mengharumkan nama negeri dan negara amnya. Justeru itu penganugerahan seperti ini wajar dilaksanakan sebagai inisiatif untuk melonjakkan semangat juang di kalangan warga sukan dalam konteks memajukan era sukan tanah air.

Beliau juga mengucapkan tahniah kepada semua warga sukan di seluruh pelusuk negara kerana keazaman dan displin yang tinggi telah membuka terusan kegemilangan untuk Negeri Perak. Jadikan anugerah ini sebagai inspirasi dan semangat untuk terus mencipta kegemilangan.

"Saya bagi pihak kerajaan dan rakyat Negeri Perak mendoakan agar Kontinjen Negeri Perak akan dapat menempa sejarah gemilang di Temasya SUKMA XII Terengganu 2008", katanya.

Selain itu, satu sketsa menarik dengan judul "Jangan rendah pada kami" telah mendapat tepukan gemuruh dari hadirin. MB Perak juga menyampaikan anugerah kepada olahraga dan olahragawati Perak tahun 2007.

Tiada ulasan: