09 Oktober 2008

ADUN Titi Serong melawat tapak cadangan penempatan ibu tunggal

TITI SERONG, 8 Okt :- Usaha seorang penduduk untuk mengadakan sebuah pusat penempatan golongan ibutunggal (armalah) di dalam DUN Titi Serong mendapat perhatian serius dari ADUN, Drs. Khalil Idham Lim. Beliau telah mengadakan lawatan resmi ke tempat tersebut hari ini.


En. Shafei mengeluarkan belanja di tapak dan bangunan sendiri dalam proses menyiapkan asas penempatan ibu tunggal yang terdiri dari tiga bilik air, dua bilik tidur dan ruangan sembahyang. Beliau telah mengusahakan niat suci itu sejak 2 bulan yang lepas.

Pandangan dari belakang bangunan.

Menurutnya dia telah membelanjakan sekitar RM 30,000 untuk menyiapkan apa yang ada sekarang dan masih memerlukan dana bagi meneruskan kerja amal tersebut.

Sumbangan dari semua pihak dialu-alukan.


Atas dasar keperihatinan dengan usah gigih yang pertama kali dilakukan di daerah ini maka ADUN Titi Serong hadir untuk bersama-sama dengan penduduk setempat dalam majlis tahlil dan kesyukuran dalam meneruskan usaha itu.


Pandangan hadapan

Drs. Khalil telah mengetuai tahlil dan doa sehingga selesai. Setelah menghabiskan jamuan yang disediakan beliau telah meluangkan masa untuk melawat bangunan yang akan dijadikan penempatan ibu tunggal itu.




Beliau menjelaskan akan menyalurkan bantuan yang sewajarkan dengan saluran dan kemampuan yang ada kearah merealisasikan usaha murni tersebut.
"saya mengalu-alukan sumbangan dari semua pihak bagi menjayakan usaha gigih bagi membantu golongan Ibu tunggal ini", katanya.


Tiada ulasan: