18 Oktober 2008

KAMI SANJUNG TINGGI AMANAH DARI RAKYAT

PARIT BUNTAR, 16 Okt..:-"Kami menyanjung tinggi amanah dari rakyat, akhirnya kami menjadi kerajaan di negeri Perak". Demikian antara ucapan Exco Agama Perak, YB Hj.Mohd. Zainuddin Yusuf semasa merasmikan program pelancaran modul Nur Kasih dan Jamuan Hari Raya anjuran Pejabat Agama Daerah Parit Buntar di sini hari ini.

Hadir sama dalam program tersebut ialah ADUN Titi Serong, Drs.Khalil Idham Lim, ADUN Selinsing, Hj.Husin Din, ADUN Gunung Semanggol, Hj.Ramli Tusin, ADUN Kuala Kurau, Abd.Yunus Jamhari, Timbalan Pengarah JAIPK, Mohd Yusuf Hussin dan Ketua Penolong Pegawai Daerah Kerian, Hj.Mad Dan B.Hassan.


Exco Agama sedang memberikan ucapan



Pada Kesempatan itu Exco Agama juga menjelaskan pelbagai dasar kerajaan yang lebih Islamik seperti menyediakan solat berjemaah di bangunan SUK dan tazkirah, serta sembahyang berjemaah Terawikh di Dataran MBI pada bulan Ramadhan yang lepas.

"Saya merasa hairan bila ada yang membantah dan mempersoalkan dasar untuk menolong bangsa lain seperti orang cina, ajaran mana yang melarang kita menolong mereka", soal Exco Agama.

Beliau juga memohon supaya rakyat mendoakan kerajaan yang ada sekarang supaya kekal memerintah.

Majlis diakhiri dengan Jamuan Hari raya dengan pelbagai jamuan seperti nasi minyak, satay, roti canai dan lemang.