18 Oktober 2008

MEMPOLITIKKAN AZAN, WAJARKAH?


Media melaporkan, Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Muhammad Muhd. Taib membidas dakwaan pemimpin parti pembangkang bahawa penubuhan Tabung Azan bermotifkan politik. Beliau berkata, kewujudan tabung itu bertujuan untuk mendaulatkan Islam selain membantu Utusan Malaysia yang menjadi wadah perjuangan orang Melayu.''Kita tidak mahu pembangkang menjadikan kewujudan tabung ini sebagai satu polemik politik yang boleh menjejaskan akidah. ''Kenyataan pemimpin pembangkang seolah-olah mereka menentang dan membantah kewujudan Tabung Azan sedangkan ia bertujuan baik bagi mengagungkan azan secara lebih berkesan,'' katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita pada Majlis Sambutan Aidilfitri anjuran Kumpulan Utusan di Hotel Crown Plaza Mutiara di sini hari ini. Muhammad mengulas kenyataan Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa semalam yang membidas tindakan UMNO Bahagian Cheras menubuhkan Tabung Azan untuk membantu Utusan Malaysia yang disaman RM30 juta oleh Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok.

Realitinya, siapakah yang cintakan masjid dan surau berbanding dengan pemimpin UMNO.Semua mengetahui, siapakah yang membela apabila masjid diruntuhkan di Selangor dan Terengganu suatu masa dulu .Isu ini lebih besar berbanding isu Azan. Lantang menegakkan tabung azan, tetapi kecut apabila rumah Allah diruntuhkan.
Selain itu berapa ramai pemimpin UMNO yang hadir di masjid apabila Azan dilaungkan???