18 Oktober 2008

SETPOL MB sifatkan dakwaaan sekadar gimik politik

Setiausaha Politik Menteri Besar Ustaz Mohd Misbahul Munir Masduki menyifatkan laporan BPR kononnya beliau telah menyalahguna kuasa oleh Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Sungai Manik Zainol Padzi Paharuddin dan Pengerusi Lembaga Pengarah Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) Sungai Manik dan Labu Kubong, Suib Sulaiman sebagai satu gimik politik murahan.

Sayugia diingatkan bahawa Umno, sekadar ingin menonjolkan diri mencari apa jua kesilapan (jika ada) dilakukan Pakatan Rakyat hatta sebesar zarah sekalipun, untuk dimanipulasikan bagi kepentingan diri.

Bagi saya, ia dibuat sekadar untuk menunjukkan beliau tidak berdiam diri (KONONNYA BEKERJA) dan sebagai manipulasi untuk menonjolkan diri semasa persidangan pemilihan Umno yang sedang berlaku sekarang,katanya.

Sesungguhnya dalam kes surat saya kepada Pengarah Jabatan Pengairan dan Saliran Negeri, saya sesekali tidak pernah mengarahkan diserahkan kerja-kerja selenggaraan parit kepada JKKK yang baru.

Dukacita saya dapati mungkin Yang Berhormat berkenaan kurang memahami atau gagal membedakan penggunaan perkataan yang dicatat dalam surat yang dimaksudkan itu antara ‘arah’ dan ‘dipohon’.

Secara lateralnya, kata Misbah jika ‘arah’ bererti ia mesti diikuti, manakala ‘dipohon’bermakna terpulang pada budi bicara dan jika tiada halangan. Jadi ia terpulang kepada kebijaksanaan dan budi bicara Pengarah berkenaan untuk membuat keputusan.



Jika didapati ia salah dan bertentangan dengan etika, maka ia tidak harus dilaksanakan,katanya sambil menegaskan bahawa beliau sentiasa bersedia disiasat.



Misbahul juga melahirkan rasa hairannya, mengapa Yang berhormat berkenaan mempertahankan sangat kedudukan JKKK lama itu kerana setahu beliau peranan JKKK lama itu telahpun terkubur.



“Saya juga hairan mengapakah ahli JKKK lama masih ingin mempertahankan kedudukan dan harta atau perkakasan atau tugasan yang bukan menjadi milik mereka tetapi milik kerajaan negeri.”

http://anuarhashim.com/