15 Mac 2009

Pokok Demokrasi diceroboh kali ke 2

IPOH : Plak Pokok Demokrasi terus menjadi mangsa pencerobohan pihak yang tidak bertanggung jawab apabila sekali lagi tindakan yang tidak bertamadun dilakukan untuk kali ke 2 dengan menyimbah plak tersebut dengan cat hitam. Demikian saya menerima talipon dari ADUN Simpang Pulai, Chan Ming Kai.

Yb. Chan memaklumkan dia sangat menyesali tindakan tersebut dalam keadaan hari ini ada satu rombongan dari PKR Pusat yang akan melawat tempat bersejarah itu.

Kelamrin plak pokok tersebut telah dipecahkan oleh pihak yang tidak bertanggung jawab dan semakin mendapat perhatian dan simpati dari pelbagai pihak.

Dilaporkan sejak berlakunya sidang di bawah pokok demokrasi tersebut pada 3 Mac yang lepas, hari demi hari semakin ramai yang berkunjung ke situ untuk melawat dan bergambar.

Kelarin sahaja dilaporkan terdapat pelawat dari beberapa negara asing melawat pokok bersejarah itu.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sifat dengki khianat kerajaan haram sudah sampai ketahap maksima.... tunggu je lah ... ini baru permulaan, akan ada yg lebih brutal lagi hingga ketahap mencederakan lawan.

Tanpa Nama berkata...

Salam... Saya ni dari melaka .. baru igt nak pegi bukit gantang pilihanraya kecil ni, sambil tu nak ambil gambar sekali kat pokok bersejarah tu.. x kisah la klau batu tu dah hilang pun.. takut pokok tu pun dah xder nanti... huhuhu...
cilaka punya umno... pokok pun dia takut... wakakakaka.... hang tebeng la sekali pokok tu.. gali dgn tahan2 dia sekali. boleh buat kolam keli.. umno bangsat....!!!

(harapan63)

Tanpa Nama berkata...

memang perangai kebudak-budakan, dgn plak pun takut?

Tanpa Nama berkata...

buh cctv lah ..huhu.. puak ni memang dengki tak abis2.

Tanpa Nama berkata...

plak dan pokok-pokok tu di dalam pagar bangunan SUK ke di luar? Kalau di dalam pagar tanyalah kepada pengawal keselamatan di situ siapakah yang masuk ke kawasan bangunan SUK tu...........

Unknown berkata...

Kalau dah asyik kena cerobah aje apa kesudahannya. kalau rasa ianya penting fikirkanlah sesuatu bagi memastikan plak tersebut selamat dan tidak dicerobok.

Biasalah umno/BN ni jenis orang hilang akal, semua tindakan yang mereka lakukan menunjukkan sikap bacul dan penakut. Entah apa yang mereka fikirkan tapi dari segi psikologi nya mereka dah kalah.

Tanpa Nama berkata...

gerombolan umno dan songkok tinggi memang patut diberi pengajaran biar depa serik dan menyesal seumur hidup. saya cadangkan PRK bukit gantang ni, kita belasah depa sampai depa tak boleh jalan dan merangkak minta ampun... tapi itulah depa berani bila polis ada, sebenarnya depa ni pemuda paling bacul dlm dunia mcm yahudi juga... takpa,kita PR tak suka main kotor,kita belasah depa dipeti undi TAKBIRRR!

Nur Razkiah berkata...

Salam..
Tugu tu di kawasan luar pagar.

Nur Razkiah berkata...

Gambar baru tugu
http://nurrazkiah.blogspot.com/2009/03/plak-demokrasi-jam-315ptg-14-mac-2009.html

Nur Razkiah berkata...

http://nurrazkiah.blogspot.com/2009/03/plak-demokrasi-jam-315ptg-14-mac-2009.html

Tanpa Nama berkata...

Kami rakyat mahu plak pokok demokrasi itu "natang"

Tanpa Nama berkata...

KALAU KITA CAKAP ORANG UMNO BUAT DIORANG MARAH...ORANG2 AAMANU X KAN NAK DENGKI ORANG LAIN...BILA PAKATAN RAKYAT SILAP SKIT,5 6 KALI KLUAR KAT TV...DEPA WAT X SAMPAI SEHARI BERITA TU X KLUAR LAGI...AKU MOHON SNGT BAR UMNO BUNGKUS...
LAMA SNGT PEGANG NEGARA DEPA PIKIR NEGARA NI BAPAK DIA PUNYA...SIAP CAKAP INI PARTI MELAYU...KERIS KALAU X SARUNG LAMA2 KARAT LA

Ubaid Madani berkata...

pahbedah dan suami baru g tengok plak tu..ni kali kedua dtg,nanti kali ketiga dtg..mesti pokok tu pun dah kena tebang..so sebelum pokok tu kena tebang,mari kita pakat tebang UMNO diBkt gantang...pd 7/4 nanti...takbir.

Tanpa Nama berkata...

keris makan tuan..... umno dah buat silap... BELI ADUN PR, RAMPAS KERAJAAN PERAK, HALANG SIDANG DUN, MUSNAHKAN PLAK,DAN BANYAK LAGI.. pengundi dibukit gantang,bukit selambau dan dimana saja menjadi benci dan marah diatas perlakuan mereka yg tidak bertamadun itu.... keris yang dihunus akan menikam diri...