13 Mei 2009

Hubungan baik Raja Nazrin dengan MB Nizar

Gambar ini dirakam semasa DS. Nizar hadir dalam Majlis Peanugerahan Pingat Sempena Keputeraan DYYM Sultan Perak di Istana Iskandariah pagi kelmarin. Hadirin agak terkejut semasa diumumkan kehadiran YAB. MB Perak tiba-tiba, DS. Nizar dan Isteri memasuki Balai Rong Seri. Gambar ini jelas menjawab tohmahan selama ini hubungan DS. Nizar dengan istana kononnya tidak baik.



28 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

masya Allah

Tanpa Nama berkata...

wa ingat lu islam, adun pas. tapi penipu mcm kafir dan komunis sebangsa mu

joyah_laser berkata...

sudahlah tak berani nak letak nick, ayat pun mcm mafia melayu UMNO..

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 5:05 : antara tentera 'racist' belaan UMNO. MCA dan MIC telah menjual maruah bangsa mereka kerana sekongkol dengan parti yang jelas membenci bangsa lain selain daripada bangsa Melayu.
Kesiannya bumi Allah ini kerana mempunyai 'manusia' sejelek ini.

bro88 berkata...

woi tanpa nama berkata....lu jilat la ponggong najib tu.....bawak sekali keterunan lu

Tanpa Nama berkata...

Seburuk-buruk manusia adalah penulis komen 5/12/2009 5:05 PM.Beliau seorg yg dayus dan pemikiran cetek...rgds yg sukakan kebenaran

faizal berkata...

semoga datuk seri dapat bersabar di atas tekanan yang semakin tinggi dan kemuncak ini

www.cendawan-kelantan.com
www.cendawan-kelantan.com

nekadislam berkata...

Tanpa nama 5:05, ko tak yah jeles la, ado ko MB KuDeTa yg nak jadi mcm Nelson Mandela dan Mahatma Ghandi tu sultan suka, nengok muka pun org dah termuntah ktakkkk ptiuhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

org yg paling bingung dlm dunia ialah 'tanpa nama berkata 5/12/2009 5:05 PM'.
bukan nak menjelaskan Islam kpd org bukan Islam dgn Islam yg sebenar, bahkan dgn org yg telah convert Islam pun dicacinya. Hei, kamu ni 'tanpa nama berkata 5/12/2009 5:05 PM' ikut jejak langkah siapa? Nabi Muhammad tak ajar macam tu...

huzaifah berkata...

SAH BN PARTI HARAM JADAH

Tanpa Nama berkata...

aku sbg perakian mengutuk dan mengeji sekeras2nya tanpa nama berkata 5:05 .... kamu adalah hina disisi rakyat malaysia yang cintakan keadilan untuk semua .... NYAH kau TANPA NAMA BERKATA 5:05

insan berkata...

tanpa nama 5/12/2009 4.48pm kamulah senenarnya penipu & kafir laknatullah..ckp baik2 skt nanti kena hukum hudud..

Tanpa Nama berkata...

woi tanpa nama pecacai UMNO! Islam kafir bukan lu punya hak, lu tengok baik2 sama lu punya pemimpin, UMNO PUNYA PEMIMPIN : BUNUH ORANG ADA, RASUAH JADI AMALAN, TIPU , SELEWENG DAN PECAH AMANAH PUN ADA, RAMPAS ORANG PUNYA PUN BIASA, BERSEKEDUDUKAN LAKI/BINI ORANG PUN RAMAI,

KALAU MACAM ORANG UMNO TU, LEBIH BAIK BERKERJASAMA DENGAN ZIMMI DARI BERKERJASAMA DENGAN PUAK ABDULLAH BIN UBAI BIN SALLUL (MUNAFIK).

SORRY LA BEB, LU CARI FASAL DENGAN GUA.

ridzuan KUALA LUMPUR berkata...

suasana baik diantara raja muda dan nizar,gambar tidak boleh menjelaskan semua...namun dari apa yang dilihat kita tahu apa yang pihak kerajaan war warkan kat media perdana dan juga apa jua media milik mereka adalah tidak sama dengan realiti...jelas realitinya hubungan nizar adalah sangat baik dengan raja muda,apa bila kita membaca berita kita perlu membaca kedua dua versi kerajaan dan pembangkang...selepas itu buat perbandingan dan kajian maka akan ada satu keyakinan sama ada benar atau tidak sesuatu berita itu....apabila dilihat dari keadaan semasa maka kita lihat isu perak kini menjadi semakin kelam kabut kerana keputusan mahkamah yang tidak kosistan...mahkamah tinggi sahkan kan kedudukan nizar,mahkamah rayuan tangguhkan....ini dilihat seolah olah undang undang boleh diatur seperti permainan ini amat merbahaya....bakal nanti ada orang tak akan takut undang2 lagi kerana bila sesuatu keputusan dah dibuat tidak menjadi masalah kerana nanti aku boleh merayu....bagi saya jalan yang terbaik ialah adakan pilihan raya di tiga kawasan yang mana adunya menukar sokongan itu sahaja tidak perlu satu negeri diadakan pilihan raya...atau pun mahkamah berikan arahan pengantungan terhadap dua MB(kedua dua MB dihalang dari melaksanakan atau melakukan apa apa jua tugasan berkaitan jawatan(bekukan kuasa buat seketika sehingga satu jalan penyelesain dapat dibuat,dan pada masa pembekuan ini SULTAN PERAK hendaklah melantik seorang penyandang jawatan MB dari kalangan orang berkecuali untuk menjalan fungsi kerajaan perak buat sementara....sekadar cadangan lain orang lain pendapat..dengan cara ini pasti tidak akan berelaku cabar mencabar keatas apa jua tindakan atau perkara yang telah diluluskan atau tidak diantara kedua MB sedia ada(ini dinamakan jalan tengah dimana SULTAN tidak memihak mana mana pihak...gantung tugas kedua dua MB...jika tiada tindakan drastik dari ISTANA maka krisis ini pasti akan berlanjutan dan akan merugikan rakyat Perak.tepuk dada tanya selera....ambil jalan yang terbaik...kalau nak diharapkan mahkamah kelihatan tidak berapa baik kerana kelihatan keputusan tidak selari(institusi perundangan boleh diragukan)keputusan mahkamah tinggi dan mahkamah rayuan mungkin baik untuk kedua-dua belah pihak tetapi amat tidak baik untuk rakyat......ada juga komen yang seolah olah menghina cina isalam dalam ulasan diatas...nasihat saya kepada yang berkata kata itu...balik rumah dan lihat cermin...adakah kiat yang islam sepuhnya ini bergitu sempurna...kalau kaji betul banyak silap dan salah...tapi ingat orang bukan islam bila memeluk islam akan terampun dosa lampaunya...bahkan ia takdir atau nur dari Allah...tidak masuk dia islam selain bila ALLAH anugerahkan nurnya atau cahaya hidayahnya kepada seseorang bukan islam..jadi bila meluahkan kata kata berhati hatilah.....jagan sekali kita menghina orang seandainya kita sendiri tidak tahu dimana kita disisi ALLAH....

huzaifah berkata...

RAJA TAK DAK MASALAH, YANG MASALAHNYA KERAJAAN HARAM

Tanpa Nama berkata...

drs,
saya setuju dengan pendapat ridzuan KUALA LUMPUR:
a. hanya bubar & adakan p/raya di 3 DUN,
b. lantik seorang MB sementara yang berkecuali atau biarkan kosong buat sementara.

Aiman Rizal

Samsul Ghazali berkata...

Salam YB..

Minta izin nak save gambar sekali lagi..

Tun Tuah berkata...

setuju 100% dgn ridzuan kuala lumpur,lebih baik kalau tuanku sultan sendiri yang menjalankan pentadbiran kerajaan negeri sehingga 1 keputusan ditentukan.senang - senang kasi tuanku sepenuh kuasa mentadbir negeri macam brunei.takde masalah,orang melayu dan semua bangsa boleh bersatu,institusi beraja pun tak tercemar.ape pandangan kawan-kawan?

Tanpa Nama berkata...

Puak-puak pencacai upahan ni jangan kata bontot najib dia sangup jilat,najis najib pun dia sanggup makan..........tuh yang melalak tuh salah sekor dari pencacai yang cuba nak dapat peluang makan najis najib ler tuh....

Tanpa Nama berkata...

Petua membabaca akhbar Utusan Malaysia, Berita Harian,RTM dan TV3. Sila terbalikan maksudnya.
Contoh: Dr Zamberi MB perak yang sah (maksudnya haram).

Tanpa Nama berkata...

drs edarkan gambar raja nazrin dgn ds nizar satu malaysia

Tanpa Nama berkata...

padan muka rakyat perak..heeeeee.....hampa ingat hampa bijak sangat ke.....pekan lagi bijak no.

joyah_laser berkata...

pekan bukan lagi bijak tapi lagi jahat...hehehe..

BERITA CAP BUMI berkata...

aku rasakan Undang2 tubuh Negeri Perak dah cukup jelas.Pasal apa nak kena ada Mb Berkecuali lak....mana nak cari org macam tu kat malaysia ni...Mahkamah pun bias sebelah pihak inikan pula MB berkecuali....Nanti diambil dari Kerajaan Pusat(bnumno) gak...inikan sama saja situasinya...takde jalan lain, kembalikan hak rakyat.Kemudian arahkan pemimpin tertinggi masing2 supaya menenangkan penyokong dan pendokong masing2 supaya menerima keputusan pilihanraya itu dengan waras....lepas tu tertubuhla kerajaan baru Negeri Perak...insyaAllah tak kusut nyerrr..BN tersilap langkah apabila mencampur-adukkan urusan dewan ngan merujuk mahkamah.Padahal sudah ada doktrin pengasingan kuasa yg bukan PR gubal sendiri...dah termaktub lama dahhh.BN juga melanggar etika perlantikan MB perak pada hari Juamaat di K Kangsar....BN sepatutnya membuktikan dalam Dun perak kalau mereka ada majoriti...tapi mereka sedar akan dipintas speaker dewan...tak boleh nak usulkan undi tak percaya pd Nizar.Sultan tak boleh memecat Nizar kerana Negeri perak ni ada undang2 yop.sekarang dah terlanjur jauh sangat buat salah ni...tu la umno BN tersilap pada setiap langkah...buat tu tak kena dan buat ni pun tak kena.Inilah hasil kerja UMNO sekarang...kacau bilau dan huru hara dan lintang pukang semua undang2....terbukti Nizar MB sah....Dan mustahil dua-dua sah...Fikir la balik...mesti nak kena bubarkan DUN....tetap Bubarkan DUN....

Tanpa Nama berkata...

Woi.. itu gambar lama lah..

nasay hasei berkata...

tanpa nama 9.25pm 5/13/09 tak reti bezakan gambar lama dan baru kot. sayang buta warna dan buta segalanya

Tanpa Nama berkata...

wah.. terpujuk daku melihat gambo ini. cepat2le nazrin ganti sultan azlan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...5/12/2009 4:48 PM

orng pling bngp skali..

bodonye orng yg sokong UMNO nie..

x kn pecaye lg SI NAJIS TUYA tu..

esh 3x dah sah UMNO BODO HARAM JADAH!!