13 Mei 2009

KONON PERJUANGAN SEPERTI MANDELA & GANDHI....ZAMBRY JANGAN SYOK SENDIRI

oleh: Angkasanuri

Datuk Zambry Abdul Kadir hari ini menyifatkan 'perjuangannya 'seperti Mahatma Gandhi dan Nelson Mandela.

Maaflah Zambry, perjuangan Mandela dan Mahathma Gandhi adalah perjuangan untuk rakyat. Membela dan mempertahankan tanah air dengan jiwa raga dan nyawa.

Mereka dianggap pejuang hak kebebasan dan demokrasi tulen.Mereka juga sanggup dipenjara dan menderita untuk kehidupan rakyat.

Tetapi Zambry, tindakan beliau di Perak bukan sahaja memalukan rakyat Perak dan Malaysia tetapi tindakan merampas kuasa kerajaan pilihan rakyat adalah perbuatan mengkhianati dan menghina demokrasi di negara ini.

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3


Hanya satu je yang saya nampak persamaan di antara Zambry Vs Mandela dan Gandhi iaitu warna kulit! Tak lebih dari itu....

(berikut merupakan kenyataan Zambry berhubung perjuangannya yang diibaratkan seperti Nelson Mandela dan Mahthama Gandhi)
PETALING JAYA: Menteri Besar sejak Februari lalu, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir melihat dirinya ibarat pemimpin terkenal Mahathma Gandhi dan Nelson Mandela dalam menegakkan kebenaran di Perak.

Beliau turut memberi amaran kepada Pakatan Rakyat supaya mereka tidak memandang rendah akan keupayaannya.

Namun Zambry sekali lagi menegaskan bahawa beliau menerima dengan hati terbuka keputusan mahkamah semalam.

"Keputusan itu membuktikan mahkamah adil dalam melaksanakan tanggungjawab perundangan, dan sekali gus menolak persepsi yang diada-adakan oleh Pakatan Pembangkang," katanya dalam satu kenyataan di laman blognya hari ini.

Bagaimanapun, jelas Zambry, beliau dan rakan-rakannya yang lain akan meneruskan perjuangan menegakkan keadilan dan membela rakyat kerana ia adalah tradisi dan intipati perjuangan Barisan Nasional.

"Menegakkan kebenaran bukanlah satu tanggungjawab yang mudah. Ia memerlukan pengorbanan dan kegigihan.

"Nelson Mandela misalnya mengorbankan kebebasannya selama 27 tahun demi membebaskan rakyat Afrika Selatan dari cengkaman “apartheid”.

"Mahatma Ghandi pula mengorbankan nyawanya untuk memastikan kemerdekaan India serta rakyatnya dapat hidup aman tanpa sempadan kasta dan agama.

“Saya mempelajari bahawa keberanian bukanlah bermakna tidak punya perasaan takut, tetapi berjaya mengatasinya. Mereka yang berani bukanlah mereka yang tidak punya perasaan takut tetapi mereka yang mampu menakluki rasa takut itu.

Mengulas lanjut mengenainya, Zambry yang juga ADUN Pangkor berkata, jika dibandingkan dengan dua tokoh yang disebutkan itu, perjuangan dan pengorbanan yang dilakukan oleh beliau dan Exco yang lain tidak seteruk dua pemimpin tersebut.

"Sekurang-kurangnya saya tidak hilang kebebasan atau disakiti untuk menegakkan kebenaran.

"Saya hanya menempuhi persepsi umum yang negatif seperti yang dilemparkan oleh pakatan pembangkang termasuk Menteri Besar Datuk Seri Nizar Jamaluddin serta orang-orang kanannya," katanya. Posted by byPASs at 8:28 PM

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya d malaysia ni pun,kita ada mahatma zambry..kalau mahatma ghandi perjuangkan hak rakyat,mahatma zambry perompak rakyat dan perabis duit rakyat..ditambah pula dengan perkataan HARAMM

ISMAIL,BATU PAHAT

Tanpa Nama berkata...

chait....poorah...
Membela kebenaran konon...ko nak tipu sapa zombry..? Rakyat kelantan dah 20 thn disiksa dengan semua bantuam pusat dibekukan..tu hapa?Cilanat punyaer pemimpin lidah bercabang...

Tanpa Nama berkata...

zambri=perjuangan mandela dan mahatma gandhi
nizar=perjuangan rasulullah..
siapa pemimpin pilihan anda?

Tanpa Nama berkata...

poorah zamry!!nk tipu bdak tadika pon x tentu lg boleh...beza manusia dgn binatang adalah aqal..kalo x guna aqal sama lah manusia dgn binatang..

syamer berkata...

agree,,he has similarity skin to nelson mandela and ghandhi,....hehehe

musalamh berkata...

Zambery menghina perjuangan Ghandi dan Mandella.
Why not put Zambery in jail so that he will have a tiny win eexperience of what this two leaders went through.
Saya dapati Zambery ni mempunyai illusion of self grandiose ( tak tahulah samada ada such term ) Ia merasakan diri nya besar dan megah tetapi actually he has an inferiority complek.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong tuan tapi bila menyentuh tentang hanya sama warna kulit saya bersikap mengasingkan diri. bersihkan perjuang kita. kita diberi kekuatan dengan islam dan jangan cari kekuatan yang lain. jangan gaya dan pendekatan perjuangan kita sama dengan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Penipuan tahap paling tinggi!!! Gandhi dan Mandela sanggup menderita dan tersiksa demi perjuangan. Zambry dan BN UMNO? Mereka yang menyebabkan rakyat menderita dan tersiksa. Menggunakan polis dan FRU memukul orang tapi mengaku pejuang besar... Ya Allah! Rupa-rupanya ada hambaMu yang sanggup turun ke tahap serendah ini semata-mata kerana mahukan kuasa.

mohahz berkata...

elok la...zambry dtg dr umno,parti rasuah.Mandela dtg dr ANC yg juga dipalit rasuah.Bezanya mandela naik dgn demokrasi melalui p/raya,zambry naik melalui apa?umno skrg cuma berani berselindung di balik nama sultan.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha... aduihh kalau nak wat lawak pon jgn la samakan perjuangan dgn gandhi atau mandela.. ini mamak jual camry ...kaler juga sama..lain lain hapraakkkk!! cerita ni bleh masuk Raja Lawak musim depan...wakakakakakka

Tanpa Nama berkata...

udah ler zombry,org perak dah x lalu nak dengor citer bohong & dongeng (Zombry = loserrrrrr).

Tanpa Nama berkata...

sama warna kulit saja.tapi zambry muka keruh.

DULU UMNO TAPAH,KINI PAS TAPAH berkata...

BETUI TU, ZAMBRY DGN MANDELA & GANDHI MMG SAMA....

SAMA WARNA KULIT LAA..

DEI TAMBI ZAMBRY, LU CAKAP BANYAK PUSING2 LA...
SAYA BELAKANG ADA CONFIUS JUGA...

SNIPER berkata...

Zambry kaki putar belit, lidah bercabang, cakap tak serupa bikin. Zambry memang muka tak tau malu nak umpamakan perjuangannya sama dgn Gandhi & Mandela! Piiiirahhhhh......ibarat langit dan bumi...cakap tak serupa bikin!

Tanpa Nama berkata...

zambry penebar roti canai blh laaaaa

Tanpa Nama berkata...

pas ni nak panggil ZAMBRY GANDHI KE ZAMBRY MANDELA yek??

TERUSKAN PERJUANGAN ANDA...

pecayalah kawan2.. setiap yang berlaku ada hikmahnya.....

Tanpa Nama berkata...

jangan samakan diri meka dengan perjuang kebebasan terkemuka, tak layak kerana kamu adalah perosak kebebasan dan demokrasi .kamu masih ada peluang , kerana toya menyerahkan kpd kamu bagi membetulkan keadaan ini.jadilah anak jantan dengan menyerah kpd rakyat menentukan masa depan negeri perak tercinta . yop akan bangga jika meka dengar rintihan rakyat yang sudah muak !

Tanpa Nama berkata...

wah kah kah kah lawak betul si negro BN nih! tak de ke lawak yang lebih dahsyat lagi? Manalah tau kot boleh mengalahkan si Nabil tu!! Hua Hua!!

Tanpa Nama berkata...

Aduhhh.. Mamak ni memang dah SAKIT.. Bukan Mahatma Ghandi dan bukan Nelson Mandela.. Kata taruk gelaran baru.. TENSION MAHARAM ZOMBY GILA

Tanpa Nama berkata...

gandhi dan mandela berjuang untuk rakyat.

Zambry pulak,rakyat dah tolak BN dan sokong Pakatan Rakyat. Zambry cabul hak rakyat melalui kudeta. Gandhi konon, hak ptuih!!

Jebat Musibat berkata...

jangan panggil dia Zambri gandhi atau zambry mandela. nanti dia perasan.

Panggil dia.. :

Zambry Bangla
atau Zambry Blahlaaaa!!

Tanpa Nama berkata...

hoi zamri, hang ghandi, kah kah kah , hang minum air kencing sendiri le macam gandhi he he

Tanpa Nama berkata...

salam,

cakap zamri betul tapi tak serupa bikin.....serupa cakap najib "satu malaysia" dan Rakyat Diutamakan", tapi satu pun tak di priktikan. Satu malaysia mahukan DUN Perak dibubarkan, tapi najib tak dengar pun atau buat buat tak dengar.......

Rakyat diutamakan", Rakyat minta biar rakyat buat pilihan siapa yang akan menerajui kerajaan perak, Najib buat pekak telingga.....cakap tak serupa bikin betul......inilah pemimpin UMNO dari dulu sehingga sekarang, menipu rakyat untuk diri sendiri........

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN PARIT berkata...

Sudah agak lama si Zambry menipu satu Malaysia...nak lari mana...dey tambi...mau pigi mana,nanti amma marah kalu...satu umno goyang ada.Dey Tambi sini mari la...Kita sembang kedai mamak kalu,kasi kena sama roti canai oney sama teh tarik oney..Dey tambi sekarang tarak kerja sana Ofis Suk ka?Dey Tambi...Kalu ada boring aa...mari Pangkor...kita jalan2.Saya mau kasi minachi sama dey tambi.Ayoyo...sudah tarak jadi MB ka...Manyak kesian kalu...Nanti Amma tepuk2 tambi punya punggung kasi tidok la...

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN PARIT berkata...

Sedikit ulasan utk Zambry....Zamry..dikala kusepi aku teringatkan mu...maka kutumbuk bantalku tanda bantalku itu sudah leper....Dikala hujan renyai2 gitu akan ku ambil payung lalu kupusing2kan payung itu....tanda aku bosan melihat hidung mu...kini aku sepi semula kerana dirimu tidak lagi berrgelar MB Perak...lalu kuberikan pada mu gelaran Melaun Besar tanda aku sayang padamu...setiap saat aku rindukan saat2 kita bersama di sebalik konflik dengan sidia...Aku kini memerlukan setiap darahmu utk kuberikan pada pacatku...yg kelaparan...aku harap kau faham kesulitan yg aku alami...jadi oleh itu marilah kita keluar dari negeri ini tanda malu yg amat sangat pada kaum keluarga dan sahabat handai....marilah Zambry ku sayang...

ajoi berkata...

piraaah mathama gandhi konon...piraaah mabuk...

tak cukup cukup mabuk ke????

Ingatkan mabuk kuasa je si Zambry ni rupenya cakap pun macam orang mabuk todii

hei die poraaah chait

Tanpa Nama berkata...

salam.bukan zamri mamak je yang bodoh..najis razak..keluarga raja..setaraf rajagopal..yang kaki mabuk dan kaki judi..yang di doakan dan dibayar elaun oleh rakyat yang tidak layak untuk hidup..hanya Allah saja yang mampu ubah perak..

Tanpa Nama berkata...

teruk betul orang pas ni raja pon nak di maki, semua org tau allah yang mampu ubah perak .. dan jangan lupa sekarang pon adalah ketentuan allah. BBOOODDOOHHH PPAASSS

Tanpa Nama berkata...

panggil zambri kendi @ zambri jendela dah la..haha