18 Mei 2009

Kenyataan Zahid saya sanggah

Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini berkata pilihan raya negeri Perak tidak perlu diadakan dan cara terbaik untuk menyelesaikan krisis politik ialah dengan mengadakan persidangan khas Dewan Undangan Negeri.

Pandangan Zahid diatas nampaknya melawan arus dan menunjukkan sikap yang sebenar Zahid dalam menghadaqpi kemelut yang berlaku di negeri kelahirannya sendiri. Sepattutnya dia lebih bertanggung jawab kerana dialah Timbalan Pegerusi UMNO Perak dalam masa kudeta berlaku pada 5 Februari 2009 yang lepas.

"Walaupun kes (Menteri Besar Perak) telah dibawa ke Mahkamah Rayuan tetapi rakyat pada keseluruhannya tidak mahu ada kekecohan politik di negeri Perak ini sekiranya pilihan raya diadakan," katanya kepada pemberita di sini.

Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3


Anggapan akan berlakunya kekecohan politik bila diadakan pilihanraya adalah alasan kebudak-budakan dan alasan terdesak Zahid. Sepatutunya dia kena bertanggung jawab kepada situsi politik di Perak , bukan main lepas cakap sahaja.

Desakan diadakan pilihan raya negeri dibuat oleh Pakatan Rakyat mestilah diambil kira oleh Naib Presiden UMNO itu . Pandangan pelbagai pihak juga mengatakan langkah yang terbaik untuk menyelesaikan kemelut politik di Perkat dengan cara pembubaran DUN.

Posting di Lapangan Terbang Senai Johor.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya Zahid ada title Phd serupa macam Zambry kemaruk jadi MB haram pun ada title Phd, tapi dua orang bodoh macam keldai. Baik buang kat tong sampah je Phd tu.

Nilah penyakit orang cerdik bila masuk UMNO/BN jadi bodoh, bebal macam keldai.

Mereka ingat rakyat Perak tu setaraf ngan kebodohan yang mereka agung-agungkan.

Nazri juga sama bila rakyat nak PRU Negeri Perak untuk atasi krisis politik Perak, dia tonjolkan kebodohan dia konon akan timbul polarisasi kaum. Siapa yang gabra pasal kaum ni.

Kan rakyat dah merdeka 50 lebih tahun. Takkan dah merdeka sebegitu lama masih terkurung dengan sentimen polarisasi kaum.

Nazri! Nazri! apa sungguh hang ni dungu tak boleh diajar. Menyesal guru/pensyarah yang ngajar mu tapi tak faham-faham makna merdeka, antara zaman penjajah ngan zaman merdeka la ni.

Rakyat nak ajar sikit ilmu dan sifir politik demokrasi dan pengasingan kuasa 3 institusi penting, iaitu legislatif,eksikutif dan kehakiman. Masing-masing ada floor tersendiri tak boleh antara 3 institusi ni mencampuri urusan masing-masing. Ada fahamkah wahai Zahid, Zambry dan Nazri.

Wahai Zahid dan Zambry, sesungguhnya PR tidak hilang majoriti di DUN Perak. MB Sah Perak, DS Ir. Nizar bila wujud ketidaktentuan 3 ADUN PR yang diculik hilang dan tiba-tiba muncul bersama TPM dulu, sikalang sudah PM tak nak sebut nama macam berat mahu sebut macam tak layak jadi PM.

Teruk-teruk PM Pak Lah, lagi teruk PM seorang ni, benar-benar boneka Mahathir.

Rakyat dah nampak. Jiwa dan watak PM baru 1 M'sia ni. Mahathir jadi pendampingnya.

Teruklah ada PM macam tu, malu aku jadi rakyat M'sia. PM kelahiran haram UMNO/BN bermula zaman Mahathir, Pak Lah (baik sikit) dan PM baru yang seorang ini amat dahsyat cuma slogan je gegak gempita berdentam-dentum macam bom atom yang hancurkan Hiroshima dulu, tapi TIN KOSONG je....

Sambung balik pasal DUN Perak, wahai Zahid bila keadaan tidak menentu ekoran 3 ekor lembu dan katak disembunyikan, maka MB sah Perak waktu itu telah mengadap Sultan Perak untuk mendapat perkenan bersama membawa nasihat sebagai ketua eksekutif kepada Tuanku untuk membubarkan DUN Perak.

Itu merupakan tindakan berdasarkan Perlembagaan demi mempertahan kedaulatan undang-undang dan institusi rakyat.

Tiba-tiba dalam kemelut politik sebegitu. Gerombolan lanun UMNO/BN berketuakan Najib, Zahid, Zambry bersama 3 ekor lembu/katak dll menyusup ke Istana melalui pintu belakang, pada hal ketika itu kerajaan Sah Perak dan MB sah sebagai ketua eksekutif Kerajaan Perak dalam perundingan dengan Sultan.

Bermulalah episod rmpasan kuasa ala lanun Somalia, ala zaman penjajah dulu...

Tiba-tiba gerombolan lanun dan ketuanya jadi ketua 1 M'sia pula. Apa nak jadi dengan M'sia selepas ini.

Rakyat Perak mesti tuntut bubar DUN dan tubuh kerajaan baru. Buang satu persatu gerombolan yang berada dalam kelambu UMNO/BN Perak sekarang hingga ke Putrajya, insya Allah...

Takbir, jangan takbur...
Allah pasti menolong orang yang menolong agama-Nya, amin!!!

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

Najib dan Zahid perlu bertanggungjawab dengan apa yang melanda Perak sekarang ini. Selain itu, semua pimpinan Umno BN Perak juga perlu mengambil tanggungjawab yang sama. Kerja-kerja dan perancangan jahat mereka bukan sahaja merompak dan memperlekeh kuasa dan mandat rakyat, tetapi juga telah menghina KDYMM Paduka Seri Sultan Perak dan seluruh kaum kerabatnya.

zizi3131 berkata...

Buat laporan polis pada Zahid. dia boleh didakwa ahta hasutan.Kerana menghasut orang adakan kekecohan jika diadakan piliharaya negeri
Perak

DoL berkata...

Krisis PERAK hanya akan selesai jika bubar DUN pilihanraya semula. Zahid/UMNO pengecut lagi bacul. Dasar FIR'AUN ....

ubatkuat berkata...

DAH KOME SEMUA TAHU CHOR ZAHID TU RUPE GITU,,JANGAN AMBIK POT PASAI KOMEN DIA..PADA AKU YOP,,PEGI MAMPUS ZAHID NGAN ZAMBRI TU..TAK USOH LE KOMEN PANJANG LEBOR SI BAHALUL ZAHID DAN ZAMBRI TU HARAP ADA PHD AJE,YANG BAGI PHD TU PUN SAMA BODOH JE...MANA YANG HAK MANA YANG BATIL PUN TAK TAHU ,,TAHNIAH 50 TAHUN LEBIH KERAJAAN BN PERINTAH DAN HASILKAN PRODUK BUSUK NAJIS LAGI MELOYAKAN INI,,TAKBIR , TAKBIR DAN TERUS TAKBIR

madkrie berkata...

Najib sebenarnya telah menghina Sultan dengan meletakkan politik Perak tertakhluk kepada Sultan untuk membubarkan DUN.Kenyataan akhbar baru2 ini sepatutnya di gunakan oleh PR untuk mengecam beliau.

Tanpa Nama berkata...

Pemegang PHD bila masuk politik memang jadi bodoh. Mereka sepatutnya menjadi penganjur dan membuahkan fikiran mereka bukan mengikut fikiran mereka yang lemah akal tetapi nafsu besar. Zahid dah terbawak=bawak dengan fikrah kebanyakan pengikit UMNO. Zahid bukan orang yang tahan dugaan.

Ingat, semasa Zahid Ketua Pemuda dulu kena sergah dengan Che Det dah lepas jawatan dia bukan ada pendirian. Sesekali berimamkan DS Anwar bila kena segah Mak Fidahpun dia suka walau masa tu dianggap makcik tupun dah tak relevan. Agaknya ni generasi muda tapi berfikrah lapok.
DS Anwar.

Unknown berkata...

Dok,


tak perlu ulas panjang2 hal ini. ringkasnya, umpama nasi goreng telur tapi telornya takada.


www.duniacacamarba.blogspot.com for more thoughts & opinions

org kuat berkata...

ni lah 'orang melayu UMNO/BN otak sekular'..
tak bleh pkai pny org..

Tanpa Nama berkata...

sesungguhnya org yang beriman tidak mengeluarkan kata2 yg menyakiti hati org lain.. jgn kita dipesongkan dgn emosi berpolitik..

ubatkuat berkata...

aku akui kata kata kau tapi tak pedih ke asyik kena hentan je ngan saluran rasmi diaorang!!kesabaran seseorang ada hadnya,yapi aku respek kat kau dengan nasihat berguna tu,,ape pun tegakkan ketuanan ISLAM berpaut pada TALI ALLAH DAN JAHANAM DENGAN SEKULARISME,,TAKBIR,TAKBIR DAN TERUS TAKBIR

ubatkuat berkata...

tanpa nama,aku sedar ape yang kau komen..aku terima,,tapi sampai bila nak berdiam diri.saluran lidah rasmi sekular banyak menyebelahi satu pihak tapi satu pihak ni diaorang tak bagi peluang bela diri.demokrasi terpimpin kepala najis diaorang..kesabaran ada batasan,,apepun sama2 muhasabah diri,,tegakkan KETUANAN ISLAM DAN PI JAHANAM SEKULARISME,,TAKBIR TAKBIR DAN TERUS TAKBIR

Tanpa Nama berkata...

Zahid ni memang tak ada sifat perjuangan, kalau hari ni Najib kata mesti ada pilihan raya, dia juga akan berkata begitu. Tak usah pedulikan lah dia, biarlah si luncai ni terjun dengan labu labunya. Ada tak menokok, tak da tak mengurangkan. Cuma UMNO tak cukup orang, jadi recycle lah. Contoh yang ketara UMNO tak cukup orang, TOYO jadi ketua Pemikir. Pikir apa? Fulus?

mathanis berkata...

Zahid Hamidi sapa yang tak kenai dia..la cuba kita sama-sama pikiaq..apa yang dua ekoq ni payah sangat nak cadang bubar DUN?..Nak kata pengecut..bukan dia sorang yang nak mengundi.. nak kata berani..ekoq kena cabut dengan najib dah..so apa lagi..