10 Ogos 2009

Sekarang dah halal ke ?

http://skuaddunbatucaves.blogspot.com/


Suatu ketika dulu hampir kesemua media arus perdana bersama pimpinan umno/bn sibuk menghentam Replika DSAI yang didirikan berhampiran simpang empat jalan sungai tua batu caves...

Mereka dengan begitu lantang menyatakan para penyokong pkr memuja replika tersebut dan berbagai bagai lagi tohmahan..

Apa yang anda saksikan adalah replika najib yang lebih besar yang didirikan di dalam perkarangan kuil batu caves sempena sambutan 1 malaysia di kuil batu caves dan menyambut kedatangan najib pada hari ini ( ahad ) jam 4:00 petang.

Beberapa masyarakat india yang ditemui juga melahirkan rasa kecewa mereka apabila replika tersebut seakan membelakangkan dewa mereka...

Replika DS. Anwar diluar kawasan kuil jadi pertikaian, sekali ini Replika Najib dalam kawasan kuil, apa pula jawapan pemimpin UMNO.

16 ulasan:

C++ berkata...

Bhai...

Itu bukan replika gambar Najib Razak... itu gambar replika Ayah Pin .... dier dah menyamar jadi Najib Razak... pasai tue la SB tak dapat nak kesan dier.... hahahaha

Tanpa Nama berkata...

tunggu apa kata mufti perak.ada berkokok tak.kalau dia tak keluar pendapat memang datuk mufti perak tak adil dalam perjuangan beliau.umno memang munafik.najib pula nak ikut dsai tu.tp bezanya itu patung najib sendiri suruh buat.najib yang biayai,mungkin la kan.ankut bangkul sendiri.kononnya nak suruh org kata yang dia pun ada org buat patung yang lebih besar dari anwar...ikutilah tindak tanduk najib,kebanyakan yang dia buat sma maca yang anwar lakukan,nak jadi popular la tu.nak kikis popular anwar.awaslah pr dengan taktik najib.

Tanpa Nama berkata...

maknanya senang aje,,,
BN memang takde idea, depa akan ikut apa orang buat...pasnih PR kena banyak buat sesuatu yang memberikan kebaikan ..pasti BN akan buat yang lebih baguih. tak caya cubalah..

Tanpa Nama berkata...

harap yb dapat ulas isu arak selangor? apa pndgan YB, mcmane PAS sekarg nir?

Ahmad berkata...

kalau umno buat tak apa, yakni tak berdosa la kut( dia pejuang bangsa melayu ) tapi kalau orang Pas pasti lah tak boleh ( sebab menperjuangkan Islam )jadi Mufti Perak cukup jaga orang orang Pas melakukan benda benda yg membawa kpd berdosa. Jadi Mufti Perak dah tak kisah dng UMNO ni, depa ni memang kaki sanggah arahan Allah.

Tanpa Nama berkata...

tolong la jgn jd org x serupa bikin. klu kite x suka, sepatutnye kite jgn buat.. baru org hormat... bia fanatik agama bkn fanatik parti. tu ajaran islam. harap semua faham..

kemboja berkata...

Diharap Pak Mufti Perak tolong buka mata...dan bersuara segera....jangan tunggu lama2 utk komen....nanti orang anggap dah "Harus-la-ni" pulak.

Abdullah Ngah berkata...

Tak payah tunggu fatwa mana mana mufti pun. Yang haram tetap haram. Sesiapa yang menghalalkan yang haram hukum kafir.

Ini bukan saya yang kata tetapi Allah SWT yang kata dalam Quran.

Kalau betul gambar itu patung ke tugu ke memang hukumnya haram.

Mufti ke apa ke sama sahaja dia manusia biasa pasti macam manusia lain. Lebih lebih lagi jika ada kepentingan.

Soal halal haram tiada perbezaan lagi bagi orang UMNO. Kalau dia pakai halal dan haram mana mungkin dia makan riba, dia makan rasuah.

Umno yang ajar rakyat makan riba dan makan rasuah. Apalah sangat dengan gambar Najib macam patung dan tugu itu.

Satu hal lagi, orang Umno memang lebih bijak dari Allah SWT dan Rasulullah SAW.

Bayangkan, orang yang lebih bijak dari Allah SWT dan Rasulullah SAW. Misalnya Yahudi. Oleh kerana dia lebih bijak dari Allah dan para Nabi, nabi nabi di bunuhnya. Dikerat leher.

Umno pun lebih kurang begitu nampaknya. Sebab itu dia boleh buat apa sahaja terhadap rakyat jelata yang tidak sokongnya.

Kita juga kena ingat bahawa mufti ada yang baik dan ada yang jahat.

Harap semua fahamlah.

Jangan harap pada nama dan jawatan, kerana itu hanya macam baju, boleh dipakai dan boleh dibuang.

abangray berkata...

mana stesen tv&media semua?xnak war-warkan ke..xpe2..kita tunggu apa kata seorg mufti tu..1malaysia..

Tanpa Nama berkata...

kalau bn buat memang semuanya halal.. tak berdosa sebab tu boleh buat apa saja.. kui kui

Tanpa Nama berkata...

kasi masuk dlm utusan malaysia esok....
ada brani ka?? haha...

Tanpa Nama berkata...

lepas ni tambah replika b1n1 plak kat sebelah....lagi xberani orang nak tegur.....

Tanpa Nama berkata...

aku rasa kalo pr buat dapat dosa kalo bn buat x pe dapat pahala berganda lagi..tul tak..

Tanpa Nama berkata...

tuhan baru UMNO sudah muncul.....

Tanpa Nama berkata...

kecian kat najib, mufti2 biar dia dalam dosa, apa salahnya kalu kata kat dia; najib, jangan biar kamu dijadikan patung,haram hukumnya. mufti2 kamu juga akan tanggung dosa sbb kamu2 tau tapi tak berani cakap.

Kata Syeikh Sya'rawi: kalau makanan kamu tidak datang dari kapak kamu sendiri, pandangan kamu juga tidak akan keluar dari kepala kamu sendiri.

Oleh kerana mengharapkan fulus kerajaan, mufti pun tak leh kemukakan pandangan yang bebas.

Tanpa Nama berkata...

hai mamabang pitih.. mambang selam ..mambang tuya ..mambang mama..mambang ziana..mambang petrol..mambang sayfool..mambang wang malaysia..mambang simambang...
......eeeeaaiiitt..berapa banyak mambang daaa......
eeiiii..jangan kacau lah...aku tengah wirid nak lawan mambang si kutik...nak pecah rekod si kutik sultan firaun perintah malaysia .....
eeeiiiiiitt..mana firaun pakai sultannnnn......!!!!