15 September 2009

’Pemuda ....dekat di hati’

12 September 2009 (Parit Buntar ) - Dengan tema 'Pemuda.... dekat di hati', Dewan Pemuda PAS Negeri Perak meneruskan program kebajikannya di Parlimen Parit Buntar yang telah di uruskan oleh Dewan Pemuda PAS Parit Buntar. Ekspedisi ini di ketuai oleh ketua pemuda kawasan Sdr Azmi bersama 15 orang pemuda.

Pemuda PAS Parit Buntar telah memilih beberapa lokasi program seperti di Kampung Kedah, Kampung Parit Satu, Kampung Bagan Tiang, Kampung Sungai Betul Bawah, Kampung Sungai Parit Mat Ali, Kampung Parit Abu Samah, Kampung Sungai Labu Atas dan Kampung Titi Serong . Pemuda PAS Parit Buntar menyediakan sumbangan berbentuk barangan dapur seperti gula, beras, teh dan lain-lain.

Turut hadir pada program tersebut ialah wakil Dewan Pemuda PAS Negeri Perak yang juga Ketua Penerangan, Ust Akmal Kamarudin dan Sdr. Nik Noor Azman Exco IT DPP negeri Perak.

Saudara Nik menjelaskan 'Mudah-mudahan sumbangan yang dihulurkan sekurang-kurangnya dapat mengembirakan mereka walaupun seketika dan walaupun dengan dana yang tidak seberapa'.

Beliau juga berasa sedih di dalam suasana keangkuhan BN melaungkan 1 Malaysia, peruntukan berjuta ringgit dibahagikan kepada sana-sini, tetapi masih ada rakyat yang hidup mereka terbiar di pondok buruk.

PAS sememangnya sejak dulu lagi mengutama kebajikan rakyat. Kita buat cara kita , sikit cara sikit , kalau kita mampu bagi banyak kita bagi banyak, tetapi yang paling penting kebajikan rakyat mesti di utamakan, ujar beliau.

Dalam eskpedisi ini pemuda dapat bertemu dengan veteran PAS, pemuda unit amal , yang menunjukkan wajah kegembiraan mereka apabila rombongan tiba sebagai satu usaha ziarah. Ada juga mereka yang menitiskan air mata apabila menerima sumbangan dari DPP Parit Buntar ini.

Eskpedisi bermula jam 3 petang dan berakhir jam 6.30 petang .

3 ulasan:

Albana berkata...

Alhamdulillah dan Tahniah atas Program Kebajikan yang saudara lakukan dan teruskanlah demi kebaikan Perjuangan Islam yang PAS bawakan.

Tanpa Nama berkata...

Drs,Dgn izin..Berdasar pada gambar yg tertera ada ruang utk bercucuk tanam.Bagaimana kalau disyorkan saf pemuda mengadakan gotong royong membersihkan kawasan utk bercucuk tanam ubi ,jagung dan pisang umpama nya.Pepatah Cina ada mengata "Adalah baik memberi joran drpd menghulur ikan"Apa pun jua usaha bantuan segera menjelang Aidil Fitri adalah satu usaha terpuji.Semoga Allah menghitung ia sebagai amal soleh di bulan berkat ini. Nona Ratana Chulaborn.

Hud-hud berkata...

huhu pemilik rumah tu x mampu ke bersihkan sendiri? malas kot... dengarnya kerja pemilik rumah tu hanya jerat burung...tiap2 hari. x heran la semak semacam... tp pemuda mmg bagus. sanggup juga tolong pemalas mcm tu. harap dia tu insaf dan berusaha untuk maju dlm hidup.