30 September 2009

Suri rumah terkejut temui kalimah Allah pada daging

Seorang suri rumah terkejut terlihat kalimah Allah pada daging yang dibeli oleh anaknya di Alor Setar, Kedah, semalam.

Rashadah Abdul Rani, 57, berkata kalimah Allah itu dapat dilihat dengan jelas selepas daging itu dipotong dalam bentuk kepingan sebesar tapak tangan kanak-kanak dan direndam dalam air.

"Saya menyuruh anak saya membeli sekilo daging di Pasar Alor Gunung untuk dijadikan juadah saya dan suami bersahur kerana kami berpuasa sunat enam hari di bulan Syawal.

"Selepas memotong dan merendamnya dalam air, anak perempuan saya yang menolong di dapur terlihat kalimah Allah pada enam keping daging tersebut," katanya kepada pemberita yang menemui beliau di rumahnya hari ini.

Rashadah berkata beliau akan mengeringkan daging itu untuk disimpan dan dijadikan bahan untuk tujuan perubatan.

Sementara itu, cucu saudaranya yang merupakan pengamal perubatan alternatif, Suhaila Saad, 32, berkata beliau telah merujuk perkara itu kepada seorang lagi pengamal perubatan alternatif yang dipanggil Syeikh.

"Syeikh mengatakan ia adalah tanda kebesaran Allah dan hendak tunjukkan kepada umat Islam bahawa di mana sahaja kita berada kita perlu berpandukan kepada paksinya," kata Suhaila.

MalaysiaKini/-

1 ulasan:

perdana_turbo berkata...

Subhanallah..Maha Suci Allah.sungguh bertuah tuan empunya yang memiliki daging itu.kalau boleh minta Tuan sertakan Gambar untuk tatapan Pengunjung blog ini.TAKBIR!!!