03 Oktober 2009

Berada di Port Dickson penamaan calon Bagan Pinang

Sekarang jam menunjukkan 7.30 pagi, saya sudah berada di hadapan bangunan Majlis Perbandaran Port Dickson tempat penamaan calon PRK Bagan Pinang yang akan diadakan pagi ini. perjalan dengan teman seperjuangan sdr. Elyas Syarkawi dari Parit Buntar sekitar jam 7.00 malam tadi lancar dengan keadaan kenderaan yang bergerak ke selatan nampak banyak dari biasa.

Setelah singah dibeberapa perhentian untuk sembahyang dan makan akhirnya kami tindur di perhentian Seremban. Kami mandi san solat disitu yang diimamkan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Ust. Idris Hj. Ahmad.

Tempat sembahyang yang agakuas itu penuh dengan jemaah dan tepaksa dilakukan berulang kali. Alhamdulillah banyak rakan yang mengenali yang datang dari seluruh pelusuk negara ditemui disitu.

Paling ramai rombongan dari Terengganu sebanyak 4 buah bas persiaran dan banyak dengan berkederaan persendirian secara kumpulan.

Keadaan ditempat penamaan calon sekarang masih lengang dan kelihatan ratusan berpakaian segaram yang beruniform menjaga setiap persimpangan dari lebuhraya sehinggalah disekitar tempat penamaan calon.

Doakan semuanya berjalan lancar dan kemenangan seterusnya akan diraih oleh calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat. Port Dickson yang penuh dengan sejarah InsyaAllah akan mencatat satu lagi sejarah pada PRK kali ini.

Tiada ulasan: