07 Oktober 2009

Turunkan juga bendera UMNO di Bagan Pinang

Email : saran mehzalan/tanpa edit.

Assallammualaikum YB. Apa Habaq?

Saya ada menonton TV, pihak SPR turunkan bendera DAP di Bagan Pinang sempena pesta Tanglong yang telah dihadiri oleh YAB DS Ir. Hj Nizar, alasan yg diberikan ialah DAP tidak bertanding, saya x puas hati sebab pihak SPR tak turnkan bendera UMNO, sebab UMNO juga tidak bertanding. Harap YB boleh lanjutkan perkara ini pada pihak SPR. Tq

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saudara saran mehzalan, ass...kum, saya rasa saudara tak faham tentang barisan nasional dan pakatan raayat. untuk pengetahuan saudara, bn dianggotai oleh banyak parti yg terdiri dari umno, mca, mic, gerakan dan ........ mereka berdaftar dibawah akta pertubuhan. Ada pengerusi, setiausaha, bendahari dan lain2. oleh itu semua parti yang bergabung dengan barisan nasional boleh menaikan bendera masing2. pakatan rakyat tidak berdaftar hanya janji untuk bekerjasama dalam pilihanraya dan memerintah dibeberapa buah negeri. Kalau DAP atau PKR hendak pasang bendera kalau ada pilihanraya kecil lagi jika ada, mereka hendaklah mendaftarkan PAKATAN RAKYAT menjadi sebuah parti politik yang gabungannya terdiri dari PAS, DAP, PKR DAN sebagainya. saya juga hairan kenapa sehingga ke hari ini mereka tidak mendaftarkan PKATAN RAKYAT.

dol kakirempit berkata...

Salam YB
Mamat ni tahu ke undang2 pasal pliharaya. Ataupun bidang kuasa Spr. Ataupun pasal politik. Kalau tak tahu, bertanya. Segan bertanya ssat jalan. Ssal dahulu berpendapatan, ssal kmudian tiada gunanya.

Si Doremon tu mwakili Bn dn dia dari parti Umno... sudah tentulah dia boleh guna lambang Umno untuk kepntingan politiknya. Si Ustaz tu dia mwkili Pas d mana Pas dibawah Pr. Wlaupun Dap d bwah Pr. Tpi Pr tak brdftar sbgai Prtbuhan plitik.

Aphal plak Dap nk gntung pster kat stu. Tu sbb poster Dap kna di trunkan.

Apalah mamat ni.. smple clculation pn tak tahu. Jgn jadi mcam budak2 kampung tu... 31 > 28 pn tak tahu. Dia org tu lain la... dh la bodoh pastu kena tipu. Hrap jgn la jadi mcam tu... Faham.

Jdilah pmuda hrapan bangsa sbgaimana sranan Pm, 1 Malaysia. Jgn dok mnjerit dn bdmo aja. Tak tahu bats agama. sampai snggup bkmpul llaki/prempuan.

Msti byk mmbaca... bukan byak mndgr dn byak mnulis mcam yg lain2 tu. Pandai tak leh di ikut.. bghal tak leh di ajr.

Jgn skong puak tu tak tntu psal... Dh trbukti Umno shaja yg byak brjuang utk agama dn bangsa. Puak tu hanya pandai serca dan snggup bskgkol dgn parti yg ultra kiasu. Tnya lah org Pk. dptkan fkta sbanr ...bkan yang bnar.....

AnakKedah berkata...

hangpa nie pon satu haru...
nak register macamana undang toghut hangpa menyatakan kalau nak register kena ada sekurang2nya 7 parti berdaftar baru boleh buat satu nama...

lanie PR ada 3 shj... nak register camna itu pon x tau ka atau buat2 tak tau...

Tanpa Nama berkata...

Org bodo kata org bodo..kah kah kah bodo+bodo=bodobodoooooooooooooooooookahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

akum..
nak respon bab yg dolkakirempit cerita pasal >>Jgn skong puak tu tak tntu psal... Dh trbukti Umno shaja yg byak brjuang utk agama dn bangsa....

betul ke umno berjuang utk agama dan bangsa.. kalu betul berjuang utk agama, takkan duit tabung haji lesap... duit zakat pun hilang... ni pun bumbung mesjid di kemaman runtuh.. berjuang tpi tak cermat di dlm perjuangn..

kalu betul berjuang utk bangsa, mesti dah berhentikan PPSMI.. tanah rezab melayu tak diceroboh.. ekonomi melayu maju.. hasil sawit peneroka di felda kemahang tak diperdaya FELDA... negeri kelantan tak didiskriminasi..

tapi apa yang berlaku??

YB umno/bn habis sepenggal dpt buat mahligai besar.. ketua pemuda umno sama kaya dgn mawi world..

itulah perjuangan umno/bn.

mat kelate di perak

Tanpa Nama berkata...

apa2pun yg dbahaskan atau diperkatakan ,pas,dap,pkr memang satu pasukan ...untuk menang dlm pilihanraya... tggu dan lihat sajalah satu keajaibpan akan berlaku, insyaallah dng izin allah. kita mestilah banyak membaca, mendengar .melihat, belajar mestilah berguru...lpas tu gunakan otak untuk berfikir.saya mewakili org kmp diN9... ketahuilah sesungguhnye kami juga pandai melayari Internet.xsemudah itu kami diperbodohkan....

EZRY DA' LEGEND berkata...

semoga PAS menang di Bagan Pinang walau pelbagai SERANGAN JAHAT dilakukan oleh UMNO melalui SPR dan media arus perdana yg dikuasainya.

Harapnya rakyat DUN Bagan Pinang menilai dan mentafsir dengan teliti sebelum membuat keputusan memangkah di kertas undi anda.

HAPUSKAN RASUAH. TEGAKKAN ISLAM.

Tanpa Nama berkata...

bila PR berjaya guling ubn..(di doakn insyaallah akan berjaya) juak2 ubn yg terlompat2 kutuk pr dlm blog ni lah yang mula2 tersipu2 nak join... dan naknjadi pokka nanti...

tak caya? tanya dol kaki rempit @pelingkup agama..

dolkakirempitbodoh berkata...

Memang PR tidak didaftar. Tapi DAP pertubuhan berdaftar. Undang-undang pilihanraya tidak mengambilkira 'gabungan parti' atau tidak. Yang diambilkira adalah lambang yang digunapakai semasa penamaan calon.

Tak ada 'simple calculation' dalam perkara ni. Bukan kerja SPR untuk cek keahlian parti. Dia bertanding atas tiket BN, guna lambang BN. Brahim Ali bukan ahli PAS, tapi guna lambang PAS bertanding, maka bahan kempennya juga guna lambang PAS, bukan lambang katak.