29 Disember 2009

Kapal Selam Halimunan Buatan Iran

11 Muharram 1431H
Email : Rozmal bin Malakan

Iran telah membina sendiri beberapa kapal selam kecil yang ‘halimunan’ iaitu tidak dapat dikesan oleh radar dan sonar. Kapal selam ini diberi nama Ghadir.

Kapal selam ini dapat mengesan kapal dan kapal selam musuh serta memusnahkannya dengan peluru berpandu atau torpedo. Ianya dilengkapi dengan peralatan dan teknologi yang canggih dan terkini.

Spesifikasi : Berat 120 tan , Panjang 29 m , Kelajuan permukaan air 11 knot, Kelajuan dasar laut 8 knot , Senjata Torpedo 2533 mm peluru berpandu dan pelancaran periuk api , Enjin Disel Elektrik

Iran juga sedang membina Hovercraft yang bertempat duduk 6 dinamakan Younes-6 dan akan digunakan untuk penyelamatan dan penyerbuan













11 ulasan:

Aa berkata...

Malaysia punya hebat gah nya tapi belum le aku dapat dengar yang sebegini hebat macam Iran

siapa kita berkata...

moga kita pakat perbaiki akhlak bersesuaian sunnah

w.ww.nuruliman.com.my

Tanpa Nama berkata...

Tuhan Maha Berkuasa

Tanpa Nama berkata...

Mudah-mudahan Iran akan menjadi peneraju bagi negara-negara Islam lain dan soal keteteraan ini.Biar Yahudi laknatullah rasa gerun sikit.

Tanpa Nama berkata...

SALAM UKHWAH MUSLIMIN DAN MUSLIMAT. AKHIRNYA REPUBLIK ISLAM IRAN BERJAYA MEMPERTINGKATKAN TEKNOLOGI ISLAM DAN SEMOGA ZAMAN ERA TEKNOLOGI KEGEMILANGAN ISLAM SUATU KETIKA DAHULU DAPAT DI TERUSKAN KESINAMBUNGANNYA KERANA KEBANYAKKAN KITA YANG HIDUP DI ABAD INI BANYAK DIDEDAHKAN DENGAN TEKNOLOGI ORANG KAFIR DAN YAHUDI LAKNATULLAH. TAKBIR..ALLAHUAKBAR....

kedaiubat berkata...

alhamdulillah

www.kedaiubat2u.blogspot.com

Sheikh Sambal berkata...

Bila cakap pasal iran kita tak boleh lari dari persoalan SYIAH vs SUNNI.... Pertembungan dua mazhab ini telah berlagu sejak beribu tahun sejak peristiwa Karbala... Kapal selam halimunan Iran ini memang hebat, tetapi mungkin torpedonya akan mengarah kpd kapal-kapal orang Sunni? Amerika/Yahudi sedang mengusahakan itu berlaku...

david ahmad muniandy berkata...

kalau pakatan rakyat memerintah malaysia bolehlah beli barang tempuran seperti jet dan kapal seram buatan Iran ataupun berurus niaga dengan Iran.

kalau umno bn berurus niaga dengan Iran membeli kapal seram dengan Iran yang paling utama pasti sudah jual kapal seram buatan Iran kepada pihak amerika seperti jual teknologi.

cikgunizar berkata...

Reverse engineering oleh Iran. Takde pun apa2 ciri halimunan yang sepatutnya jelas kelihatan dari sudut binaan dan permukaan sesebuah kapal selam.

mungkin menggunakan salutan getah seperti kapal selam mini Korea Utara, tetapi itu pun tidak kelihatan.

Tanpa Nama berkata...

Jangan nak mempertikaikan soal mazhab. kalau umat Islam berpecahbelah yang menangnya yahudi laknatullah. Tengok sajalah dalam Hamas.Sunni dan syiah bersatu berjuang mempertahankan tanah air mereka. Israel pun kecut perut. Hizbullah berjuang mempertahankan Lubnan.Israel dengan senjata cangih dan tentera berpuluh ribu kena halau..Musuh mereka ZIONIS YANG MENINDAS.Bukannya mereka serang orang-orang Islam.

Tanpa Nama berkata...

اللهم صلّ على محمد وآل محمد وعجل فرجهم