08 Disember 2009

Mangsa Minta Duit RM50 Sebelum Maut Dihempap Kereta

Sebuah kereta terjatuh dari tempat letak kereta ke dalam pasaraya KB Mall di Kota Bharu, Kelantan semalam dan menyebabkan dua pelajar perempuan terbunuh manakala dua lagi parah. - foto THE STAR oleh SAZUKI EMBONG

KOTA BHARU: Bapa salah seorang mangsa yang terbunuh kerana dihempap sebuah kereta di Pasaraya KB Mall di sini, berkata anaknya itu memberitahunya bahawa beliau sihat tetapi meminta memasukkan RM50 ke dalam akaunnya.

Samsudin Abd Rahman,52, berkata beliau tidak menyangka itulah permintaan terakhir anak ketiga daripada enam beradik, Siti Nor Amira Samsuddin 19, sebelum meninggal dunia dalam kejadian di mana sebuah kereta jenis Ford Lser TX3 terjunam dari tempat parkir tingkat tiga pasar raya itu dan menghempap mangsa.

"Kali terakhir saya bertemu dengan dia pada hari raya Aidiladha yang lalu. Semalam tiga kali saya menelefon dia untuk bertanya khabar.

"Tiada sebarang perubahan pada dia. Dia hanya memberitahu saya dia tidak mempunyai wang dan meminta saya memasukkan wang sebanyak RM50, itu sahaja," katanya kepada pemberita ketika ditemui di bilik mayat Hospital Raja Perempuan Zainab II, di sini, malam tadi. Mangsa yang berasal dari Felda Chiku, Gua Musang, pelajar tahun satu, semester tiga di sebuah kolej perubatan Masterskill di sini meninggal dunia di tempat kejadian itu.

Samsudin berkata, beliau mendapat tahu mengenai kejadian itu setelah mendapat panggilan telefon daripada pihak pengurusan kolej kira-kira pukul 5.30 petang semalam sebelum beliau dan keluarga bergegas ke HRPZII.

Dalam kejadian pada pukul 5 petang itu, dua pelajar perempuan kolej itu cawangan Kota Baharu maut, Siti Nor Amira dan Siti Nor Diana Azman, 18 manakala dua lagi yang parah iaitu rakan mereka Rashidah Ahmad Lutfi, 24, dan pemandu kereta jenis Ford Laser TX3, Nor Ain Said, 19.

Kejadian berlaku apabila kereta yang dipandu Nor Ain itu rosak dan ditolak oleh rakan beliau yang dikenali sebagai Sabri dan hilang kawalan, merempuh tembok penghadang bumbung pasar raya itu, lalu terjunam dan menghempap tiga pelajar tersebut di tingkat bawah pasar raya berkenaan. BERNAMA

4 ulasan:

Al Quds Travel berkata...

Al Quds Travel Welcome You :-

"AL QUDS TRAVEL FAIR 09"
Date : 10,11,12 December 2009
Time : 10.30 am - 10.00 pm
Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
Official Radio : THR Gegar FM
Tel No : 609-747 9999

Diskaun RM999.00 untuk Pakej Umrah

Tanpa Nama berkata...

berita lagi...tgk2 http://wargamarhaen.blogspot.com/2009/12/tragedi-kb-mall-2-maut-3-cedera-parah.html

armouris berkata...

elak kemalangan, jangan SMS ketika memandu! - Bahaya SMS (Ketika Memandu)

alamalikut berkata...

Jenuhlah nak menjawab...