08 Disember 2009

Tiga siswa UM bakal didakwa kes 'bini puaka'

Tiga pelajar Universiti Malaya berada di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur pagi ini bagi menunggu pertuduhan dibacakan berhubung kes menconteng "bini puaka" dan "pembunuh Altantuya" yang ditujukan kepada isteri perdana menteri Rosmah Mansor.

Ketiga-tiga mereka Shazni Munir Mohd Ithnin, Muhammad Aizat Roslan dan Muhammad Saufi Jelani bersama dua lagi pelajar Akademi Pengajian Islam (API) yang telah dituduh lebih awal, Mohd Izzuddin Hilmi Mohamad Zaini dan Mohd Syahruldeen Ahmad Rosli.

Kesalahan itu didakwa berlaku pada awal pagi 24 Jun lalu, beberapa jam sebelum Rosmah hadir di dewan kuliah utama API untuk melancarkan kempen mengutip derma bagi kanak-kanak Palestin.

MalaysiaKini/-

5 ulasan:

david ahmad muniandy berkata...

tabik....mereka adalah orang yang paling berani....kita sendiri pun tak mampu nak buat begitu kita hanya tahu tengok, menyumbang maklumat di kedai kopi dalam bahasa mandarin adalah(hao shui tuo kuok cha) dan cakap pandai tak berani buat.

satu hari nanti mereka bebas dari kesalahan apa yang mereka boleh buat adalah masuk jadi ahli PAS untuk mentadbirkan urusan politik PAS, itu sahaja yang mereka mampu, kalau nak pergi ke aliran lain mesti melalui kerajaan umno juga.

Tanpa Nama berkata...

rezeki yg umno dpt drpd Allah S.W.T..so manusia cuma menjadi pengantara..x perlu kita berharap kpd manusia smpi kita lupa pada peranan Nya..rezeki ada di mana2

Tanpa Nama berkata...

kalau Allah S.W.T nak ganti sesuatu kerajaan dalam sekelip shj boleh berlaku..masa tu adakah kita mengharap pd mrk lg..

Tanpa Nama berkata...

9 drpd sumber kekayaan adlh mll perniagaan.. seorang jutawan malaysia yg mempunyai perniagaan kitar semula asalnya pengutip besi buruk.... klu mkn gaji duit kerajaan pn ok..rezeki ada di mana2..setiap tanah yg kita langkah milik Allah begitu jgk dgn setiap benda lain ..pd Nya kita bertawakal..

Tanpa Nama berkata...

Apa bukti yang kukuh yang pelajar dari universiti saya ini amat perlu..jangan sibuk politikkan pemikaran pelajar yang masih perlu teruskan pengajian..