30 Januari 2010

DUN Perak bubar sebelum 9 Februari ?

14 Safar 1431H.

Saya jangkakan DUN Perak akan dibubarkan sebelum 9 Feb iaitu sebelum mahkamah mengumumkan keputusan penghakimannya. Kalau nak sebut tarikh pula,saya jangkakan pada mana-mana hari antara 1 hingg 7 Feb. Ini ramalan peribadi saya berdasarkan maklumat yang saya terima dan juga mengambil kira perkembangan terkini politik di Perak.

Sementara itu saya juga jangkakan pada 9 Feb, panel hakim akan mengumumkan NIzar sebagai pemenang nya, namun dalam keadaaan yang saya katakan diatas iaitu, DUN Perak telah dibubarkan.

Berdasarkan pengamatan saya sepanjang penghujahan kedua belah pihak Nizar dan Zambry pada 5 Nov tahun lepas, sesunggunhya sangat mustahil dan agak kurang masuk akal kalau hakim masih menyebelahi Zambry, artinya Nizar tetap akan diumumkan sebagai pemenang.

Oleh itu saya kira waktu sekarang tidak ada yang lebih utama melainkan menggerakkan seluruh organ parti unuk menghadapi sebarang kemungkinan pembubaran DUN tersebut. Jentera piluhanraya Pakatan Rakyat telah dan mesti digerakkan semaksima mungkin.

Kalaupun ianya meleset dan tidak berlaku dalam masa terdekat, namun saya ingatkan bahawa PRU ke 13 sudahpun tidak berapa lama lagi. Malah ada yang menjangkakan sekitar setahun dari sekarang.

Doakan sesuatu yang terbaik berlaku di Perak demi keadilan dan kemamuran yang telah terhakis akibat dari pelanggaran demokrasi dan rampasan kuasa yang dilakukan oleh UMNO dan BN.

Sama-sama kita tunggu dan lihat, benarkah ramalan saya diatas ?

Drs. Khalil Idham Lim
ADUN Titi Serong.

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ramalanku benar belaka.....kisah dan lagu...

akuumnobangang berkata...

SEMOGA ALLAH MENGALBULKAN DOA SELURUH HASRAT RAKYAT PERAK AGAR DI TANGAN MEREKA LAH YG AKAN MEMANGKAH bn ATAU pr YANG AKAN MENGUASAI perak DAN MENTADBIR KERAJAAN

SELURUH RAKYAT PERAK,,TUNAIKAN AMANAH JIKA ALLAH MENENTUKAN SEMUA INI BERLAKU

TETAP LAWAN DAN BERTAKBIR

ahli majlis berkata...

apa yg perlu gerakan kerja harus bermula,jgn cakap dimulut tp hampas.YB2 harus turun padang bersama rakyat.tumpukan usaha dan kerja keras harus bermula jgn nak pilihan raya baru sibuk,

Tanpa Nama berkata...

Cerita ni bior bebenor ni Yop.

Tanpa Nama berkata...

kalau election jd agaknya yb boleh dicalonkan semula tak sebagai adun titiserong?sendiri mau pikiaq la no...

Tanpa Nama berkata...

TIPU... PENIPU BESAR...

Tanpa Nama berkata...

contempt of court.. nanti klo keputusan mahkamah x sebelahi nizar YB akan cakap UMNO menguasai mahkamah.. mainan politik YB.. penipu rakyat..