13 Januari 2010

Kesenian jadikan program penerangan lebih menarik

26 Muharram 1431H
Hashim Abdullah

TEMERLOH, 10 Jan: PAS Temerloh sedang meningkatkan usaha menjadikan kegiatan penerangan yang lebih menarik dan mesra rakyat dalam setiap penganjurannya dengan membabitkan elemen kesenian Islam dan kebudayaan pelbagai kaum selagi ianya tidak bercanggah dengan Islam.

Setiausaha Penerangan PAS Kawasan Temerloh, Hizam Abu Zaid berkata terdapat keserasian apabila dalam beberapa kali penganjuran melalui kaedah ini rakyat yang datang mendengar kelihatan lebih selesa dan santai apabila berlaku gabungan dalam persembahan penganjuran.

“Untuk masa terdekat, pada Rabu ini ( 13 Januari 2010) bertempat di Dataran PAS Kampung Tanjung Belenggu, PAS Kawasan Temerloh akan mengadakan persembahan kesenian Islam oleh kumpulan Nasyid Huffaz dan ceramah yang turut disertai Pesuruhjaya PAS Pahang yang juga Naib Presiden PAS, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man.

“Kami mengharapkan rakyat akan datang beramai-ramai mengikuti program tersebut yang bermula jam 9 Malam dengan penuh keselesaan di samping dapat memperoleh maklumat dan isu-isu terkini yang berlaku dalam Negara,” katanya.

Harakahdaily.net/-

Tiada ulasan: