20 Februari 2010

Perarakan Mauludur Rasul, saya tunggu apa reaksi UMNO.

5 Rabiul Awwal 11431H.

Apa bila tiga negeri iaitu Pahang, Johor an Perlis mengatakan mereka tidak mengadakan perarakan sempena sambutan malidur Rasul maka bermulalah satu titik baru kepada apa yang dibisingkan oleh UMNO Pulau Pinang dan seluruh negara mengenai pertikaian yang berlaku di negeri Pulau Mutiara itu yang kononnya telah membatalkan perarakan.

Saya mengalu-alukan komen dari pencacai UMNO dan apakah yang mereka akan buat di tiga negeri itu.

Cabaran saya kepada semua mereka ialah supaya mereka tunjukkan sama jagohnya di tiga negeri yang semuanya diketui oleh UMNO itu . Kebetulan pula hari ini hari Jumaat, dan keluarkan arahan kepada semua mesjid supaya diadakan demonstrasi dan pasti tidak akan diganggu oleh pasukan keselamatan.

Buatlah sepeti yang dibuat di Pulau Pinang dan tunjukanlah jaguh anda, saya sedang menunggu reaksi anda semua....

21 ulasan:

Mohd Kamal bin Hassan berkata...

yb,saya dah boleh agak apa yang akan terjadi.media masa samaada cetak atau elektronik yang pengampu semuanya tu mesti senyap jelah.tak kan bising2 punya.

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahah......

Tanpa Nama berkata...

cis umno bedebah.....harap jerk ada kerissss.... hulur la keris pada 3 negeri tuh..tunjuk kan kejantanan...buat la demonstrasi, panggil la yb katak yg kuat menyalak jadi ketua kat johor, pahang & perlis, boleh kiter join skali....kah kah kah ... _ _ _ _ _ macam _ _ _ _ _...

Tanpa Nama berkata...

saya nak tunggu apa kata y.b zul@kulim/b.b
beria-ia benar dia pasal perarakan maulid di PP

amalhaj berkata...

assalamualaikum YB!
itu kat negeri, k'jaan pusat ader ke buat perarakan tuh? teman ingat deme tuh 'berhimpun' dalam stadium ajer yg sudah2 tuh.

amalhaj berkata...

assalamualaikum yb!
itu kat negeri2, kat k'jaan pusat ade perarakan ker?

Tanpa Nama berkata...

Salam,

BERCAKAP BERDEGAR2 SUPAYA SEMUA SATU DUNIA TAHU YG DIA CINTAI RASULULLAH SAW,

TAPI HAKIKATNYA...

APA YG RASULULLAH SAW SURUH DIA TAK BUAT,
YG RASULULLAH SAW LARANG, ITULAH YG DI BUAT...

APA JENIS GOLONGAN KITA NAK GELARKAN/LABELKAN PUAK2 NI NIH?

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya para ulamak SUFI pun tak menggalakkan perarakan Maulidur Rasul kalau betul kita kasihkan Rasulullah saw bacalah Salawat Nabi byk2 1000 kali ke atau lebih kemudian sedekahkan kepada Rasulullah saw dan Ahli keluarga baginda itu lah dia tanda kasih kita kepada Rasulullah saw kerana di akhirat kelak Baginda saw tak mencari ahli keluarga Baginda tapi terlebih Baginda saw mencari
umatnya yg banyak bersalawat ke atas Baginda saw.

ceplos berkata...

tu dia Allah tunjuk cash kepada UMNO. sekarang kena batang hidung sendiri. aku orng penang. aku tau apa yang jadi disini. aku nak dengar apa kata TPM, dia yang dok komplen banyak. mana dia PEKASA. ????

Tanpa Nama berkata...

akhirnya.........ludah jatuh ke muka ????????pakat rasa la sikit2 sorang yer......semoga kita terus thabat........takbirrrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

malang sggh jadi ahli umno,didunia rugi di akhirat pun rugi

Imam berkata...

senang tahun depan JAKIM kuarkan pekeliling je...tiada lagi perarakan maulidur rasul...gantikan dengan perkara lain yg lebih bermanfaat...

Tanpa Nama berkata...

akhirnya ludah jatuh ke ......... sendiri,pakat jilatlah sikit-sikit sorang ye,bagi yang masuk Bulet Uta tv3 tu lbh sikit,sebab air liur dia paling banyak habis

Tanpa Nama berkata...

Mana KJ bukan dia berapi- api ke psl hal ni dulu . Perkasa mana wat la demo .

Tanpa Nama berkata...

Kalau Rosmah kata mereka tu tak patut buat macam tu pasti Najib komen sakan. Kan dia alah dengan bini dia tu??

anakjati Kuala Kurau berkata...

Perkara bid'ah mcm perarakan tu yang diJUARAkan oleh umNO.. aku naik meluat

ahmatrahmat berkata...

salam YB...
Perarakan maulid rasul wajib diadakan...kerana menurut perintah Ulama Shek Khairui jamalulaidin dan Ulama Sheh Al-Ali Ibrahim Katak al-pisangri.....

Tanpa Nama berkata...

nabi suruh kita bersatu.bukan suruh kita bergaduh sesama sendiri.sesama islam.bukan suruh tuduh n caci antara islam.

Tanpa Nama berkata...

MAna komen mufti perak harussani?.... naik meluat aku ada mufti mcm ni.... Ya Allah aku bersyukur atas anugerah yg kau berikan kepadaku..walaupun aku bukan kaya,tapi tak miskin, tak byk ilmu agama..namun aku tidak menentang hukum mu dan bersekongkol dengan puak puak toghut UMNO/BN mcm mufti perak dan aku tak makan hasil belas ihsan umno/bn...aku kerja dgn swasta..walau susah tapi aku rasa bebas nak berjuang bersama pas dan pr...kerja dgn kerajaan umno/bn gaji byk pun tak guna nak dengar ceramah pun takut....

Tanpa Nama berkata...

Ulasan kat paper pun kecik jerrrr...
Salah org kita nampak slah sendiri........

Tanpa Nama berkata...

hidup bn,..hidup umno,,,kita juara rakyat...apa rakyat nak kita bagi.....bagi..


haa haa haa bagi la...bagi la... kat hang satu projek,,,kat mu satu projek..kat demo satu projek... perarakan maulid nabi tak asuk banyak,, kasi je la kat depa..