16 Mac 2010

Sambut Hari Besar Cina di Air Kala

29 Rabiulawal 1431H
Oleh Mohd Syamil Azhar.

LENGGONG: Sambutan Tahun Baru Cina dengan kehadiran lebih 600 penduduk serta tetamu dari kalangan masyarakat Cina Kampung Baru Air Kala dekat sini serta tetamu-tetamu dari kalangan ahli dan penyokong PAS, Parti KeAdilan Rakyat (PKR) dan DAP seluruh kawasan Perlimen Lenggong membuktikan ketiga-tiga parti itu terus kukuh.

Program bertempat di Dewan Serbaguna Air Kala yang dianjurkan DAP dengan kerjasama PAS dan PKR itu menjadi lebih meriah dengan kehadiran Setiausaha Perhubungan PAS negeri, Haji Misbahul Munir Masduki yang diberi peluang naik ke pentas untuk mengucapkan selamat Tahun Baru Cina, khusus kepada masyarakat Cina seluruh Lenggong.

Turut hadir Yang DiPertua PAS Lenggong, Haji Razman Zakaria, Ketua DAP Lenggong, Wong Sae Long, Ketua PKR Kampung Baru Selat Pagar, Lee Saw Seong dan ramai lagi pimpinan Pakatan Rakyat seluruh Lenggong.

Ketua Lajnah Perpaduan Nasional PAS Lenggong, Adnan Ahmad, berkata sambutan luar jangkaan itu mengejutkan sebab sebelum program berlangsung beliau menjangkakan tidak ramai yang akan hadir.

"Pada awalnya hanya separuh ruang dewan saja disusun meja bulat, tetapi apabila kehadiran menjadi begitu ramai terpaksa disediakan kerusi hingga memenuhi ruang dewan dan itu pun ramai yang terpaksa berdiri

"Dengan sambutan memberangsangkan itu kita akan mengadakan sambutan bersama lagi pada tahun-tahun akan datang," katanya.

Razman turut berucap ringkas dalam majlis sambutan yang cukup meriah itu yang juga diadakan cabutan nombor bertuah, di mana Razman sendiri memulakan membuat cabutan.










3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas pas lenggong.pemuda pas lenggong akan sentiasa memberi sokongan kepada PR...TAKBIRR!!

Tanpa Nama berkata...

Syabas pas lenggong,anda menjadi perintis kepada sebuah bangsa yang telah hilang jati diri.

Tanpa Nama berkata...

orang kampung mudah termakan gula-gula DAP..!