18 Mei 2010

Ceramah malam terakhir kempen, lonjak undi untuk calon DAP.

3 Jamadil Akhir 1431H.
Gambar oleh Topeng Perak.

Lautan manusia yang hadir di perkarangan Bank Rakyat Sibu di Kg. Dato yang membariskan penceramah terdiri dari Calon DAP Wong Ho Leng, Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang, Lim Kit Siang,Dato Seri Anwar Ibrahin, Karpal Singkh, Nga Kor Ming, dan beberapa orang yang lain dikatakan merupakan program kempen terakhir Pakatan Rakyat yang telah melonjakkan undi untuk calonnya. Kehadiran sekitar 10,000 orang itu dikatakan sejarah baru di Sibu yang tidak pernah berlaku sebelum dari itu.

Semangat waja mereka tidak mudah luntur dengan mereka terus mengikuti program yang dimulai dari jam 8.30 malam sehingga 12.00 malam walaupun sekali-sekala hujan turun renyai-renyai.

1 ulasan:

al 'awab berkata...

Pertarungan dan perebutan kerusi P212 Sibu 16 Mei 2010 juga dihari sambutan Hari Guru,tewas tetap tewas sekali pun 1 undi untuk kuburkan 1Malaysia UMno-BN-SUPP.
UMno-BN masuk PRK Sibu disamping semua jenis rasuah perdana, untuk khusus di Sibu NTR dan MY bekalkan 1.HALALAN JUDI UNTUK RAKYAT 2. JUAL TELAGA MINYAK KEPADA BERUNAI 3. SOKSO DAN AMANAH RAYA TURUT JADI TOKEH ARAK 4. KONPIRASI II KEPADA KETUA PR/KETUA PEMBANGKANG YB DS ANWAR IBRAHIM.
Dengan modal-modal yang dilaburkan itulah dengan megah perkasa 1Malaysia PM6 DS NTR - Najib Takur Rosnah dan TS MY menemui kubur sementara sebelum kubur politik PRU Negeri.
Rakyat bangsa bermaruah pasti menolak pelaburan haram seperti yang dijanakan UMno-BN-SUPP untuk pengundi Parlimen Sibu.
Kemenangan bermaruh dalam membina keadilan sejagat. PR menuju kemenangan sebaik katak, langau dan terompah tamar nyah dari kita. Tekad dalam perjuangan untuk kemenangan beriringan dengan KEBENARAN.