28 Julai 2010

Kes kereta kena curi telah diselesaikan pihak polis kelmarin

15 syaaban 1431H.

Berikutan dengan tersebarnya pesanan ringkas (SMS) berkaitan dengan kes kecurian kereta di Kuala Kangsar seperti berikut :-

"Kpd Jemaah semua tlg pjg kan sms ni. Fm Mej Dzul. Tolong saya orang telah melarikan kereta Honda Accord dan anak perempuan saya 2 orang didalam kereta tersebut. AHA 8968 WARNA HITAM MOHON HEBAHKAN 'TOLONG SAYA' Kejadian berlaku di Kuala Kangsar bru 30 minit......"

Saya mengesahkan bahawa kejadian itu benar tetapi telah diselesaikan oleh pihak Polis apabila penjenayah yang terlibat telahpun ditangkap kelmarin di Rantau Panjang, Kelantan seperti yang disahkan oleh seorang pegawai dari IPD Kuala Kangsar yang saya hubungi tengahhari tadi.

Meneurut maklumat itu juga kejadian yang berlaku di Kuala Kangsar itu akibat dari kecuaian pemilik kereka itu yang meninggalkan 2 anaknya di dalam kereta dalam keadaan injin yang dihidupkan dan tidak berkunci.

Semuga kejadian ini menjadi pengajaran kepada semua pihak agar tidak berulang lagi.

Selain itu tujuan saya menyiarkan posting ini adalah untuk mengelakakan sms mengenai perkara yang telah selesai itu terus menerus dikirim .

Tiada ulasan: