23 November 2010

Drs. Khalil : BN berbohong untuk tutup kelemahannya.

16 Zulhijjah 1431H
Oleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 23 Nov :-“Apabila dalam parti sendiri, kerusi dan meja sudah melayang tetapi bercadang pula untuk menggunakan satu lambang (pada pilihan raya akan datang), ia merupakan kosmetik.

Demikian kata Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein semasa diminta oleh wartawan mengulas tentang situasi semasa dalaman Pakatan Rakyat.,

Rakyat tidak mudah tertipu dengan agenda pembohongan sebegini, teknologi internet di Negara kita sekarang sudah membolehkan maklumat berita dicapai dengan mudah,

usaha Umno menyebarkan khabar angin bahawa Pakatan Rakyat mempunyai masalah dalaman yang kritikal adalah satu lagi cerita dongeng umno,” kata Drs. Khalil Idham Lim, Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat ketika ditemui di sini.

Manurutnya lagi yang juga merupakan Ketua Penerangan PAS Perak, UMNO yang dikatakan mendominasi kepimpinan Negara amat bermasalah, kalau masalah itu berlaku pada peringkat ahli, kita boleh kata tidak mengapa, masalah berlaku dikalangan pimpinan parti, situasi yang menggambarkan bahawa parti itu bermasalah.

“Apa yang saya maklum Negara yang berhutang sebanyak RM362.39 bilion, dan ia mencakupi lebih dari 50% KDNK, iaitu 53.7 peratus. Hal demikian telah meletakkan Malaysia berada dalam situasi serius dalam isu hutang . Masalah ini cuba ditutp oleh Bn dengan mengalih kepada isu kekecohan dalam PKR"

Sedangkan Negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat mencatatkan hal yang memberangsangkan, Kedah sebagaimana yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara, mencatatkan keuntungan dengan nilai sebanyak RM15.17 juta berbanding KOSONG untuk tahun 2008.

Kedah di bawah kepimpinan Dato Seri Azizan juga berjaya meningkatkan 17.4 peratus pendapatan daripada premium hutan. Berbanding tahun 2008, pendapatan melonjak sehingga 205%. iaitu daripada RM 9.21 juta meningkat sehingga RM 28 .14 juta. Ini menjadikan peningkatan adalah sebanyak 258.8 PERATUS bagi tahun 2009 berbanding 2007.

“ini kita belum dengar laporan Ketua Audit Negara negeri Pulau Pinang dan Selangor, jika disiarkan, BN akan lebih sengsara, katanya.

“Sebenarnya mereka (BN) yang bermasalah, Pakatan Rakyat masih utuh dan kami yakin segala pembohongan BN dengan membesarkan masalah PR adalah mainan media untuk menutup segala kelmahan BN,” tegasnya.

Tiada ulasan: