23 November 2010

BN takut PR, lambatkan pendaftaran

16 Zulhijjah 1431H
Oleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 23 Nov :-Pakatan Rakyat kesal dengan kenyataan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein dalam isu permohonan untuk pendaftaran Pakatan Rakyat sebagaimana BN.

Mereka (BN) mempertikai hasrat Pakatan Rakyat (PKR-DAP-PAS )untuk bertanding menggunakan satu lambang menjelang pilihan raya negeri Sarawak dan cuba mengelirukan rakyat dengan mengatakan ianya cumalah satu alat untuk mengaburi rakyat akan perjuangan mereka yang sudah tidak sehaluan.

Berhubung dengan isu ini, Ketua Pengarah Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) Datuk Md Alias Kalil memberi responnya, dengan berkata bahawa pihaknya belum menerima permohonan Pakatan Rakyat untuk sebagai sebuah parti.

“Kita (PKR,PAS,DAP) telah lama menghantar permohonan untuk mendaftar Pakatan Rakyat sebagai sebuah parti yang berdaftar, sahingga kini, masih ditangguhkan,” kata ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham lLim ketika ditemui di sini.

“saya ingin bertanya kepada beliau (Hishamuddin Tun Hussein), mengapa hingga sekarang permohonan ini ditangguh? Apakah yang ditakutkan BN ? Soalnya.

“Sepatutnya BN berterima kasih kepada Pakatan Rakyat kerana berusaha mematuhi peraturan yang sedia dengan mendaftar Pakatan Rakyat secara rasmi. kalau sebelum ini pimpinan BN sering mempertikaikan keujudan Pakatan Rakyat kenapa bila kita dah ajukan permohonan tetapi dilambatkan kelulusan, katanya.

Beliau yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak menyatakan kekesalan terhadap BN dengan sikap yang masih mengambarkan masih anti demokrasi yang lebih subur dengan menafikan peranan parti bukan pemerintah sebagai penyumbang kepada kemajuan negara negara.

Sejak Negara mencapai kemerdekaan 53 tahun lalu, penjajah telah pulang ke tempat asal, kini rakyat Malaysia sedang dijajah pula oleh Umno yang setiap hari melaungkan slogan dan cogan kata mendahulukan rakyat dan kebebasan bersuara,

hakikatnya BN sedang menjajah rakyat Malaysia dan dengan bertopengkan sebagai pembela rakyat, rakyat terus ditipu dengan demokrasi yang semakin sempit. Katanya

Tiada ulasan: