24 Disember 2010

Bola tanggung...

18 Muharam 1432H
Oleh : Mohd Syamil Azhar.

LENGGONG: Lambakan isu semasa yang sentiasa diusaha-kuburkan oleh pemimpin-pemimpin Umno (Barisan Nasional), bagaimanapun tetap semakin terserlah dijangka menjadi 'bola tanggung' yang bakal menggegarkan Lenggong 25 Disember ini.

Ketua Penerangan PAS kawasan, Saudara Mohmad Saidi Sabri, berkata antara isu-isu semasa yang sentiasa menjadi 'bola tanggung' bagi Pakatan Rakyat ialah isu APCO Worldwide, Altantuya, Sidang DUN Perak dan isu Ancak.

Katanya, selain isu-isu itu banyak lagi isu besar lain yang bakal digegarkan pada program ceramah perdana sempena pelancaran penubuhan sebuah lagi pertubuhan sukarela bernama Badan Bertindak Peserta Felcra (BAPA) Kebangsaan Sabtu ini.

"Lebih menarik lagi isu-isu besar yang menjadi 'bola tanggung' itu bakal digegarkan oleh penceramah-penceramah hebat diketuai Timbalan Presiden PAS Pusat, Ustaz Nasaruddin Mat Isa.

"Bekas Menteri Besar Perak, Yang Berhormat Ir Datuk Seri Muhammad Nizar Jamaluddin yang sentiasa dirindui oleh rakyat turut bersama pada program bertempat di Dataran Markaz PAS Lenggong bermula jam 9 malam itu," katanya.

Mohmad Saidi berkata, dua penceramah lagi terdiri daripada Pengerusi Lajnah Tanah dan Pembangunan Wilayah (LTPW), Saudara Mazlan Aliman dan bakal Presiden BAPA, Haji Razman Zakaria.

Katanya, Ustaz Nasaruddin bakal menggegarkan program itu dengan isu-isu membabitkan Agama, di mana Umno khususnya, yang mendakwa mereka yang menjadi juara membela Islam, sedangkan Islam di bawah mereka sebagai tonggak pemerintahan negara ternyata semakin terhakis.

Muhammad Nizar pula, katanya dijangka bakal menggegar dengan isu Sidang Dun Perak, isu isu ibu Menteri Besar Perak, isu Ancak dan pelbagai isu lagi selain isu penggantungan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan tiga yang lain daripada menghadiri Sidang Parlimen selama enam bulan.

"Isu-Isu Felda dan Felcra sudah tentulah akan terus digegarkan oleh Saudara Mazlan Aliman dan Haji Razman Zakaria sesuai dengan kawasan parlimen Lenggong yang ada tiga Felda dan hampir 10 Felcra dengan ribuan pengundi," katanya.

Mohmad Saidi berkata, rakyat Perak wajar datang beramai-ramai membanjiri Dataran Markaz PAS Lenggong (depan rumah Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Lenggong yang lebih terkenal dengan panggilan Kak Yam) supaya pelbagai penyelewengan pimpinan Umno (BN) dapat didengar dan difahami dengan lebih jelas lagi.

Sementara itu, katanya majlis pelancaran BAPA akan diadakan pada sebelah petangnya (25 Disember 2010), bertempat di Markaz PAS Air Kuning, Taiping bermula jam 2 hingga jam 5.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ayuh yeop, kita ubah sekarang, sokong UMNO bawa rebah... Sokong Pakatan Rakyat bawa berkat.Insya Allah.