13 Disember 2010

Kejayaan kedua Red Warriors sangat bermakna

07 Muharam 1432H
Oleh : Rizal Tahir

KOTA BHARU, 12 Dis: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mengucapkan tahniah kepada skuad bola sepak Kelantan yang berjaya merebut Piala Emas Raja-Raja kali ke-14, malam tadi.

Menurutnya, kemenangan itu amat bermakna bagi rakyat Kelantan selepas Kelantan berjaya menjuarai Piala Malaysia baru-baru ini.

Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily ketika ditemui di Hospital Universiti Sains Kubang Kerian (HUSM), dekat sini.

Tuan Guru yang kini sedang berehat di hospital berkenaan sejak dua hari lalu begitu ceria ketika diminta mengulas kemenangan skuad bola sepak Kelantan itu.

“Saya juga ingin mengucapkan tahniah kepada semua para pemain dan mereka yang terlibat termasuk anggota exco kerajaan negeri Abdul Fatah,” ujarnya.

Malam tadi, Kelantan berjaya menewaskan Kedah pada perlawanan akhir Piala Emas Raja-Raja 2010 Edisi ke-70 setelah mengalahkan Kedah menerusi penentuan sepakan penalti 4-3 di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, di sini.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO negeri, Abdul Fatah Mahmood, berkata kerajaan negeri akan meraikan skuad berkenaan pada satu majlis khas nanti.

“Kita juga akan memberikan saguhati kepada pemain, bagaimanapun setakat ini ianya masih dalam perbincangan,” ujarnya ketika ditemui di HUSM sewaktu mengunjungi Tuan Guru.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: