23 Disember 2010

Pimpinan PR, masanya turun padang perjelas tawaran 100 hari.

17 Muharam 1432H
Oleh : Hafizi Pauzi.

PARIT BUNTAR, 22 Dis :- Mengulas mengenai kenyataan PM dan TPM yang disifatkan sebagai cuba memperkecilkan tawaran Pakatan Rakyat kepada rakyat Malaysia menggambarkan bahawa isu ini sudah melahirkan keresahan yang bukan kepalang bagi pimpinan tertinggi parti itu.

Dalam isu ini, Pakatan Rakyat perlu membentuk satu pelan jangka masa pendek, dalam masa yang sama tidak mengabaikan pelan jangka masa panjang dalam misi menawan Putarajaya.

Pelan tersebut haruslah merangkumi gerak kerja dari peringkat pimpinan tertinggi parti dan disemua peringkat dalam Pakatan Rakyat turun padang, bersua dengan rakyat bertujuan memperjelaskan program 100 hari sebagaimana yang termaktub di dalam buku Jingga yang menjadi topik perbahasa dalam Konvesnsyen pada Ahad baru-baru ini.

“Pakatan Rakyat mesti melakukan sesuatu supaya rakyat faham dengan tawaran itu dan mereka kekal dengan momentum anti BN, pimpinan PAS,DAP dan PKR perlu turun padang bagi menjelaskan program 100 hari tersebut,” kata ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini.

Menurutnya lagi, rakyat khususnya menaruh harapan tinggi agar pihak kerajaan mampu mengatasi masalah besar yang melanda Malaysia pada hari ini, antaranya masalah jenayah, rasuah, salah guna kuasa, kemerosotan ekonomi, kemusnahan sistem kehakiman, dan yang paling mengusarkan hati ialah masalah salah faham Islam dalam kalangan umat Islam sendiri.

Selain itu bila pemimpin Pakatan turun kebawah menjelaskan iisu berkenaan sekaligus menyakinkan rakyat bahawa itu adalah suatu kenyataan yang boleh dilakukan oleh Pakatan Rakyat.

“BN nampaknya seperti sudah tidak mampu menangani permasalahan ini, respon awal Najib dan Muhyiddin menanmapkan mereka menggelabah, Saya kira strategi Pakatan Rakyat sudah mengena dan usaha turun kebawah menjelasakan kepada rakyat mestilah disegerakan,” tegasnya yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak.

Beliau juga bersetuju dengan cadangan "Buku Jingga" yang dilancarkan dalam konvensyen pakatan Rakyat Ahad lalu diperbanyakkan dan disebarkan kepada seluruh rakyat malaysia secara percuma bagi memastikan pelbagai tawaran lain sampai kepada rakyat.

"Waktu sekarang mereka ada masa untuk baca kalau parlimen dan DUN dibubarkan nanti mereka tidak baca lagi waktu itu sudah terlambat" Katanya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sisipkanlah dokumen tu dalam laman web ini supaya boleh di download. Kami pengunjung boleh print dan sebarkan
thk u