10 Januari 2011

Kelab Penyokong Kerajaan Selangor pertahan ADUN

5 Safar 1432H.

PETALING JAYA - Kelab Penyokong Kerajaan Selangor mengutuk tindakan sebuah akhbar dan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang sengaja memutar-belitkan kenyataan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Sri Muda, Shuhaimi Shafiei.

Bendaharinya, Gan Pei Nie berkata, tindakan tersebut berniat jahat untuk mencetuskan salah-faham serta menghasut atas nama istana, malah insiden pejabat Shuhaimi disimbah cat tidak patut berlaku.

Menurutnya, polis wajib mengambil tindakan tegas ke atas pihak terlibat dan menyiasat serangan bermotif politik ini yang mengancam keselamatan agar budaya ganas ini tidak berleluasa.

“YB Shuhaimi hanya mengutarakan pandangannya sebagai seorang wakil rakyat di dalam sebuah negara demokrasi, jika pun ada sebarang perbezaan pandangan, ia boleh dibahaskan dengan sopan dan berilmiah. Bukan melalui jalan keganasan.

“Pejabat YB Shuhaimi bukan mangsa pertama diserang pengganas politik, sebelum ini kita menyaksikan ADUN Skinchan YB Ng Swee Lim ketika jalankan tugas diserang sehingga masuk hospital beberapa hari. Ahli Majlis Perbandaran Selayang En. Lim apabila jalankan tugasan sebagai ahli majlis dalam kawasannya juga diserang cara ganas,"katanya.

Tiada ulasan: