25 Januari 2011

MOMENTUM PRU12 MASIH KUAT

20 Safar 1432H.

PARIT BUNTAR, 25 Jan : BN jangan perkecil kemaraan rakyat sejak 8 Mac 2008 lalu, momentum tersebut masih kuat, malah ia belum padam walaupun telah menjelang 2011.Demikian penegasan oleh ADUN Titi Serong,Drs.Khalil Idham Lim semasa ditemui disini.

Keangkuhan BN dilihat menjadi-jadi setiap kali menjelang Pilihan Raya Kecil (PRK), malah sering kali mengeksploitasi kelemahan kewangan rakyat yang terus dihimpit masalah kewangan akibat kelemahan pentadbiran BN.

“Berdasar maklumat yang diterima, setiap kali menjelang PRK, wang akan ditabur untuk meraih undi rakyat,"” katanya.

“PRK demi PRK, undi rakyat dilihat stabil malah makin meningkat di setengah-setengah tempat manurut statistik keputusan undi, sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat tetap meningkat walaupun BN konsisten bertindak zalim serta mencabul demokrasi dan keadilan,” jelasnya.

Menurutnya yang juga Ketua Penerangan PAS Perak, jika BN mengamalkan politik bersih, yakni bebas dari sebarang penyalahgunaan agensi-agensi kerajaan, tipu helah berunsur fitnah, politik wang, ugutan terhadap golongan lemah dan juga sekatan media, BN pasti tidak akan menang di setiap kali PRK dan juga PRU.

“Jika rakyat tiada internet dan tidak membeli akhbar PR serta bukan kaki dengar ceramah Pakatan Rakyat, mereka akan berfahaman bahawa wakil rakyat mahupun calon wakil rakyat dari PR Nampak seperti tidak bekerja,” jelasnya lagi.

Menurutnya kesan tersebut adalah hasil dari pemberitaan yang tidak adil dan seimbang dalam media yang dikawal ketat oleh BN.

Tindakan Umno BN jelas membuktikan parti pemerintah Malaysia adalah anti terhadap demokrasi, dalam masa yang sama menobatkan mereka adalah pejuang sejati demokrasi. Katanya

Dalam pada itu, Khalil menjelaskan bahawa Malaysia jatuh tiga anak tangga kepada kedudukan 71 dalam indeks demokrasi di antara 167 negara di dunia, laporan ini diterbitkan oleh
Economist Intelligence Unit yang diumumkan baru-baru ini

“Jika dinilai dari aspek budaya politik dan kebebasan sivil, mereka (BN) tiada ciri-ciri sebagai kelompok manusia yang bertamadun, motif mereka hanya mahu kengecap kesenangan dari hak orang lain khususnya dari rakyat malaysia yang masih ditipu oleh dakyah BN termasuk di Tenang” jelasnya pada akhir kenyataannya.

Tiada ulasan: