20 Safar 1432H.
Menurut anggaran yang dibuat oleh sebuah institut penyelidikan yang profesional di China, jumlah pengguna microblogging di China akan mencecah 100 juta orang pada penghujung tahun 2011. Kini, beberapa buah syarikat ternama di negara ini sedang mencuba memanfaatkan bentuk blogging multimedia tersebut untuk mempromosikan produk masing-masing.
China Oil & Foodstuffs Corporation (COFCO) dan Nokia merupakan antara syarikat di China yang paling awal membuat pemasaran melalui microblogging. Syarikat susu Inner Mongolia Yili Industrial Group Co., Ltd., dan syarikat komputer Lenovo turut mengikut jejak langkah mereka.
Bagaimanapun, tokoh-tokoh dari sektor perniagaan menunjukkan, menjayakan pemasaran produk melalui microblogging bukanlah hal yang mudah, kerana strategi promosi yang salah, seperti promosi yang keterlaluan, juga mudah menimbulkan antipati para pengguna.
CRI/-
Tiada ulasan:
Catat Ulasan