21 Januari 2011

PENGUNDI DI TENANG TAKKAN MAHU TERUS JADI `AYAM DAGING'?

16 Safar 1432H.
Oleh : WFAUZDIN NS.

PAS telah letakkan calon Muslimatnya untuk berdepan dengan calon lelaki anak bekas Adun Tenang di dalam PRK Dun Tenang kali ini. Najib pun telah datang ke Tenang bawa bermacam `hadiah dan saguhati' beserta `tali' untuk `dicucukkan hidung' pengundi-pengundi di Tenang.

Para peneroka Felda mendapat `durian runtuh' sama seperti di Galas, Gua Musang baru-baru ini. Sekali tengok sudah seperti `ayam daging' yang diberi makan, kemudiannya tunggulah saat untuk di`sembelih'.

Di Tenang, si pendek Isa Samad bersantai menonton penari seksi beserta jumlah peminum arak dalam satu Majlis di Tenang, sambil itu mengutuk Tuan Guru Nik Aziz. Di Tenang juga, Najib cuba untuk melindungi sifat pengecutnya dengasn memberi alasan bodoh mengapa tyidak mahu berdebat dengan DS Anwar.

Najib beri alasan, takut DS Anwar demam kerana beliau tahu banyak rahsia DS Anwar. Alasan paling bodoh dan lucu dari seorang PM 1 Malaysia. Memang ramai yang bertepuk bila Najib berkata demikian kerana `habuan' bakal diterima dari Najib. Maka, mahu tidak mahu bertepuklah kita. Itulah hebatnya orang kita dengan cara membalas budi biar pun tergadai `bodi'.

Najib bercerita tentang Saiful, kununnya menyindir DS Anwar yang sekarang ini dituduh melakukan liwat. Mendengar kisah 18SX itu adalah Presiden MCA yang semua tahu `pelakon utama' video biru yang menggemparkan negara suatu ketika. Beliau tidak difitnah kerana beliau sendiri mengaku terlibat dan video pun ada sebagai bukti. Perbuatan Presiden MCA itu jelas,

ada pengakuan dan ada bukti video tetapi Najib bercerita tentang DS Anwar yang tiada bukti satu pun kecuali pengakuan dari Saiful bahawa dia tidak cuci dubur 3 hari. Najib tidak mahu cerita tentang Presiden MCA itu. Tidak cerita pun semua orang tahu.

Jadi, di mana moral Najib mahu burukkan DS Anwar? Kalau takut berdebat, jangan ubah tajuk yang tiada kena mengena. Kalau beliau kata beliau banyak tahu tentang DS Anwar, tunggu apa lagi, dedahkan saja. DS Anwar pun lebih banyak tahu tentang Najib. Kalau debat ini menjadi kenyataan, aku rasa bukan DS Anwar yang demam tetapi Najib yang akan demam bersama Bik Mama Rosmah malahan seluruh anggoita kabinet Najib juga akan turut demam.

Sekarang, seluruh pengundi di Tenang sudah lihat sendiri perangai pemimpin Umno dan Presiden MCA itu. Masih mahu mengundi mereka kah? Cukuplah menjadi `ayam daging'

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sudah tiba masanya perubahan berlaku d dlm ngara ini..biarkn mereka mnabur modal dgn wang rinngit,,sampai bila,mereka nk menabur itu semua..tidak akn bertahan lama....

Tanpa Nama berkata...

BILA DISEBUTKAN KISAH "AYAM DAGING" MAKA TERINGATLKAN SAYA KPD ALMARHUM DATO' HAJI FADHIL NOR YANG PERNAH BERCERITA TENTANG KISAH ITU 30 TAHUN YANG LALU ...

SEMUGA ALLAH MERAHMATI ALMAHUM