09 Jun 2011

Tindakan Suami Anggap Isteri 'Pelacur Terhormat' Diselar

7 Rejab 1432H. [MOD] -

KUALA LUMPUR 9 JUN : Tindakan segelintir suami yang menjadikan isteri sebagai tempat melepaskan nafsu seks semata-mata tanpa memikirkan kepentingan hidup berkeluarga diselar Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Mashitah Ibrahim.

Malah katanya, perkahwinan yang digalakkan oleh Islam adalah untuk menjamin keutuhan hidup berumah tangga sekali gus membentuk keluarga bahagia dengan kedua-dua suami isteri sama-sama memegang tanggungjawab terhadap keluarga dan anak-anak.

“Justeru jangan ada di kalangan suami yang cuba mengabui pemahaman isteri kononnya satu pengorbanan bagi mereka dengan jaminan masuk syurga jika membenarkan suami berkahwin lain,” katanya di Kangar semalam.

Menurut Mashitah, adalah tidak wajar seseorang suami meletakkan isteri mereka sebagai ‘pelacur terhormat’ sedangkan taat setia tidak boleh diletakkan kepada isteri sahaja sebaliknya suami juga dituntut untuk berbuat demikian.

Dipetik Bernama Online, beliau menyifatkan perbuatan sedemikian tidak boleh dibiarkan kerana isteri akan terus teraniaya sedangkan apa yang lebih penting adalah jaminan masa depan keluarga dan anak-anak, bukan semata-mata memuaskan nafsu seks seseorang suami.

“Dalam rumah tangga memang menjadi tanggungjawab isteri melayan suami tetapi jangan pula seseorang suami mengambil kesempatan daripada layanan baik isteri mereka hingga sanggup mempergunakan isteri tersebut untuk memuaskan hawa nafsu sendiri,” ujarnya.

Tv Selangor/-

Tiada ulasan: