18 Julai 2011

Presiden PAS disambut meriah di Miri

16 Syaaban 1432H. [MOD] -

MIRI, 18 Julai: Baru-baru ini Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang telah melancarkan Dana Pilihanraya PAS Miri di Hotel Parkcity, Miri.

Pelancaran itu dibuat semapena majlis makan malam yang juga dihadiri oleh rakan pakatan dari PKR, DAP dan juga Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Miri.

Kehadiran yang ramai itu menunjukkan semangat setiakawan dalam Pakatan rakyat di Sarawak.

Terdahulu, pada sebelah pagi beliau juga berkesempatan berjumpa dengan masyarakat Cina di bandar Miri. Sambutan sangat mengalakan.

Kedatangan Presiden PAS sangat dialu-alukan oleh penduduk Miri di mana pada sebelah petangnya beliau sempat membuat lawatan ke kampong setinggan di Pujut 3.

Dengan kedatangan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang ke Miri telah menyemarakkan lagi semangat ahli serta penyokong PAS untuk bekerja dengan lebih kuat lagi untuk menawan Miri pada pilihanraya umum nanti.

Inilah lawatan pertama Tuan Guru ke Miri setelah dilantik semula sebagai Presiden PAS pada muktamar yang lalu.

Konsep PAS Untuk Semua dan menuju ke arah Negara Berkebajikan telah di mulakan di Miri Sarawak di mana presiden PAS juga ada buat lawatan di kampong-kampung yang majoritinya penduduk bukan Islam dan orang tempatan seperti masyarakat Melayu, Iban, Kenyah, Kayan, Penan dan Orang Ulu.

harakahdaily/-

Tiada ulasan: