21 Julai 2011

Rakyat bukan tagih janji BN tetapi. Rakyat tunggu tukar kerajaan kepada Pakatan Rakyat.

19 Syaaban 1432H. [MOD] -

Saya ingin mengulas mengenai perkembangan terkini parti umno yang menyatakan bahawa mereka sedia berubah menjadi sebuah parti yang menerajui pemerintahan Negara menerusi politik baru yang lebih merakyat.

Bagi saya kenyataan tersebut adalah kenyataan terdesak UMNO dipenghujung hayatnya kerana sebenarnya rakyat bukan menagih janji Umno-Bn berubah, kerana mereka sedang menunggu untuk menukar kerjaan dalan PRU akan datang kepada Pakatan Rakyat.

berdasarkan mood rakyat terutamanya generasi belia dan muda mudi khususnya yang mudah terdedah dengan maklumat yang secara terus dari media baru mereka sudah muak dan tidak percaya lagi dengan janji kosong dari pemimpin BN.

Generasi ini menolak sebarang bentuk penipuan yang secara terang-terangan, generasi ini juga celik terhadap kezaliman yang berlaku khususnya mengenai apa yang sebenarnya telah berlaku di Kuala Lumpur pada 9 Julai baru-baru ini.

Walaupun usaha ke arah manipulasi video oleh Umno-Bn yang cuba menayangkan kepada rakyat Malaysia bahawa yang ganas bukan polis tetapi usaha mereka itu sia-sia.

Umno-Bn mengambil masa hampir dua minggu untuk menyediakan bahan bukti palsu berbentuk video bertujuan membohongi rakyat untuk dipamerkan kepada rakyat bahawa polis tidak ganas.

Padahal rakyat telah melihat sendiri video keganasan polis (Umno-Bn) terhadap rakyat pada malam 9 Julai tersebut melalui internet, jika benar video itu palsu, mustahil kesemua video itu siap dalam masa setengah hari sahaja.

Kerajaan Umno-Bn adalah "hantu" yang suka berbohong perlu dilenyapkan dari lanskap politik Negara menjelang PRU 13 nanti, perbanyakkan doa kepada Allah swt supaya kezaliman Umno-Bn lenyap dengan kadar segera insyaallah.

Yb Drs Khalil Idham Lim
Parit Buntar, 21 Julai 2011

Tiada ulasan: