18 Oktober 2011

UMNO yang hipokrit dan pandai berlakon

20 Zulkaedah 1432H. [MOD] -

Salam di pagi Selasa, semuga hari ini terlebih baik dari hari kelmarin..

Saya ingin membuat kenyataan media bahawa pembela yang dikatakan wujud disekitar orang Melayu sekarang ini sebenarnya adalah golongan yang tidak menyenangi kuasa Raja-Raja suatu ketika dahulu.

Kita semua jangan sesekali lupa akan jasa UMNO yang hipokrit dan pandai berlakon kononnya dia pembela kepada intutusi raja dan pembela Melayu.

Pada 1993, Dr Mahathir Mohamad telah melucutkan kekebalan raja-raja Melayu dan beliau sendiri yang mahu diwujudkan satu peruntukan undang-undang supaya baginda boleh diheret dan dibicarakan di mahkamah khas.

Nampaknya semakin lama UMNO-BN menerajui Malaysia, semakin parah dan tenat keadaan negara, penipuan berleluasa, fakta dan sejarah terus menjadi bahan yang berjaya diseludup dari pengetahuan rakyat.

Semakin lama juga BN menerajui pusat semakin meningkat hutang negara, rakyat kini telah merasai kesan meningkatnya jenayah rasuah dan situasi bahaya yang terkini iaitu makin meningkatnya warga asing yang mendapat Maykad Segera.Jawapan yang menyakin dari pihak kerajaan masih belum muncul sehingga sekarang.

Rakyat yang sepatutnya wajib tahu situasi sebenar negara, di mana negara yang semakin tenat adalah akibat pemimpn UMNO-BN yang telah menyalahgunakan kuasa secara berleluasa, rakyat perlu lakukan sesuatu untuk menggembeleng perubahan kepimpnan negara menjelang PRU 13 nanti.

Menyokong dan memenangkan Pakatan Rakyat berati anda telah menyelamatkan Malaysia dari kehancuran yang berterusan akibat kerakusan pemimpin BN yang sentiasa mengaut keuntungan dari jawatan dan amanah yang telah dikhianati sekian lama.



Drs. Khalil Idham Lim
Parit Buntar, 18 Oktober 2011

Tiada ulasan: