22 November 2011

Liputan Live Sidang DUN Ng. Perak di blog Cina Islam

26 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

( 34 ) Nizar merayu supaya masa diberilkan lebih panjang.

( 33 ) Berbagai lagi pendedahan Nizar yang didedahkan mengenai penyelewengan bn di perak. Ganesan nampaknya juga tidak tanah dengar pendedahan demi pendedahan dengan memberi amaran masa ada 5 minit lagi

( 32 ) Nizar juga mendedahkan 8000 ekar tanah hutan belum selatan ditukat kepada hutan simpan banding telah dianugerahkan kepada syarikat untuk ditebangkan balaknya dengan 100 ekar satu syarikat, nizar mohon penjelasan.

( 31 ) Nizar juga menuntut supaya kerajaan memperbanyakkan program kerohanian dengan meneruskan program penggalakan solat yang pernah dilaksanakan oleh kerajaan pr satu masa dulu.

( 30 ) Katanya penduduk kampung yang telah mengusahakan tanah itu sekian lama mempersoalkan siapakah boneka nizar atau zambry?

( 29 ) Nizar juga mendedahkan bagaimana beberapa kes tanah yang pemilik umno yabg dirampas oleh kerajaan bn perak. Antaranya tanah 175 ekar yang di teroka oleh penduduk melayu diserahkan kepada seorang cina dengan syarikat bernama real neka sdn bhd.

( 28 ) Nizar juga memohon penjelasan bagaimana berlaku kemalangan sebuah lori pasir di behrang. Tanyanya apakah doket pasir keluar jam 4 pagi.

( 27 ) Nizar memohon penjelasan mengenai kes almarhum mohd firdaus yang tidak mendapat pembelaan dari pihak kerajaan. Cuba dibantah oleh sungai rapat dengan katanya kes masih di mahkamah tetapi dijawab oleh nizar kes telah selesai.

Tiada ulasan: