25 September 2013

Bantah Obama, pengganas berselindung senyuman

18 Dzulka'edah 1434 H. [MOD] -
KUALA LUMPUR: Group FB Malaysian Malabari (MM) dan Inspirasi Muhibah Indiamuslim Malaysia (Imim) sepakat menolak kedatangan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama ke Malaysia.

Pengerusi Group FB MM, Mohd Razali Yusof berkata, ia sebagai satu bentuk perpaduan MM dan Imim kepada saudara-saudara seagama yang mengalami penderitaan akibat ditindas AS dan kroninya. 


“Obama adalah simbol dari kekejaman dunia barat terhadap umat Islam. Dunia barat hingga saat ini masih terus aktif menyiksa dan membunuh Islam di seluruh dunia. 


“Tidak ada hari yang berlalu tanpa pembunuhan umat Islam,” ujarnya dalam kenyataan bersama.


Justeru, tegasnya, bagi MM dan Imim, Obama tidak layak memijak kakinya di tanah air umat Islam kerana tangannya masih berlumuran darah ratusan ribu umat Islam yang dibunuh kejam di Afghanistan, Iraq dan jutaaan di negara-negara Islam lain. 


“Obama tak ubahnya seperti Bush. Pengganas yang berselindung dengan senyuman manis,” katanya. 


Sehubungan itu, katanya umat Islam harus bersatu untuk menolak kedatangan Obama ke Malaysia.


“Apakah kita sudah melupakan siapa Amerika? Kami tidak akan lupa kekejaman AS terhadap rakyat Palestin yang mana AS menyalurkan senjata-senjata kepada negara haram Israel. 


“Kami masih ingat ribuan kanak-kanak di bom di Iraq, masih segar dalam ingatan kami pembunuhan beramai-ramai rakyat Lubnan oleh Israel dengan bantuan AS,” katanya lagi. 


Katanya, MM dan Imim tidak mungkin akan lupakan apa yang dilakukan oleh AS terhadap Chechnya, Bosnia, Macedonia, Kosovo, Kashmir, Filifina, dan negara-negara Muslim lain.


“Jika kita lihat, pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) iaitu Chin Peng dilarang memasuki negara ini disebabkan pembunuhan rakyat negara ini oleh PKM satu masa dahulu dan kini abu mayat beliau pun tidak dibenarkan memasuki negara ini,” ujarnya. 


Dalam konteks ini, ujar beliau Obama yang memimpin Amerika Syarikat juga harus dihalang dari memasuki Malaysia disebabkan kekejaman AS terhadap umat Islam. 


Harakahdaily

Tiada ulasan: