06 April 2008

Tuntutan CUEPACS : Siapa ugut siapa ?

Abdullah Ahmad Badawi mengingatkan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) supaya tidak menggunakan pendekatan mengugut kerajaan dalam menyelesaikan isu berbangkit.kata PM,“Fikirlah semula dan jangan hendak mengugut, menggertak atau memboikot Hari Pekerja. Hari Pekerja adalah hari cukup penting dan sudah tentu CUEPACS harus menyertainya."

Abdullah mengulas tindakan CUEPACS yang tetap dengan keputusan memboikot sambutan Hari Pekerja pada Mei ini selagi kerajaan tidak mahu merundingkan lima tuntutan yang tertangguh sekian lama.

Persoalannya sekarang, siapakah yang mula buat ugutan. Bagi seorang rakyat Malaysia yang cintakan negara, di mana di sanalah antara komponen penting dalam menggerakan pembangunan negara iaitu pegawai-pegawai kerajaan. Kerana itulah segala tuntutan yang diminta oleh CUEPACS sepatutnya dilayan dengan sebaik mungkin. Sedangkan menurut Presidennya, Omar Osman berkata, kali terakhir mereka bertemu Perdana Menteri pada 7 Januari lalu dan sehingga hari ini masih tidak mendapat sebarang jawapan positif. Sepatutnya PM lebih kerap berbinncang dengan mereka.

"Seakan-akan pintu pejabat PM payah sangat untuk dibuka bagi menyelesaikan kepentingan awam ini.Bila hendak boikot baru nak bagi ulasan, itupun nampak seperti tidak mahu berbincang lagi. Tak cerdik sungguh PM kita yang seorang ini"., ulas kawan saya pada pagi ini.

Tiada ulasan: