08 Jun 2008

Syed Ibrahim : Kem Kamunting simbol kezaliman

KAMUNTING , 7 Jun :- Kem Tahanan Kamunting yang menempatkan baki 70 orang tahanan tanpa bicara ISA adalah simbol kezaliman yang perlu dihapuskan dari bumi Malaysia ini. Demikian antara ucapan pengerusi GMI Syed Ibrahim Syed Noh dalam himpunan aman GMI dihadapan Kemta di sini malam tadi.
Peserta himpunan dengan sepanduk mansuhkan ISA


Ucapan sekitar 15 minit yang dibenarkan oleh pihak keselamatan itu dalam keadaan hujan rintik-rintik dan diselang-seli dengan laungan supaya ISA dimansuhkan oleh peserta himpunan.

Sempena hari Keputraan DYMM Yang DiPertuan Agung, TuanKu Mizan yang juga berkebetulan hari himpunan diadakan, beliau memohon restu dari Baginda bagi mewakili semua peserta himpunan.

"Ini adalah sejarah himpunan GMI yang dibenarkan oleh pihak keselamatan", kata Syed Ibrahim dengan penuh semangat sambil disambut oleh hadirin dengan laungan kegembiraan.

Kata Syed Ibrahim, ISA adalah simbol kegelapan oleh itu kita pada malam ini masing-masing menyalakan lilin bagi menerangi kegelapan itu. Sambil mendesak supaya ISA dengan segera dimansuhkan, beliau juga menegaskan bahawa ISA tidak lagi boleh diterima oleh rakyat Malaysia.

Tiada ulasan: