05 Januari 2009

Drs. Khalil : Palestine milik seluruh umat Islam.

SERI MANJUNG, 3 Jan :- Palestin adalah milik semua umat Islam di mana saja mereka berada, maka tunjukkan tanda simpati dengan apa cara sekalipun termasuk mengadakan demonstrasi, sembahyang hajat, menderma dan boikot barang Amerika dan Yahudi. Demikian antara kandungan Tazkirah maghrib Timbalan Exco Agama,Drs. Khalil Idham Lim yang mewakili YAB MB Perak yang tidak dapat hadir semasa memberi tazkirah di Surau MADAH di sini.

Tegasnya Islam meletakkan tali persaudaraan yang berbeza dengan agama lain, setelah mengucap dua kalimah syahadah kita jadi bersaudara.

Drs. Khalil menyeru supaya segala langkah yang perlu diambil untuk menunjukkan sikap yang sebenar ke atas kebiadaban Zionis Israel yang menyerang saudara seIslam yang tidak berdosa di Gaza.

"Sanggup kan kita berpeluk tubuh tanpa melakukan sesuatu apabila saudara kita di serang sedemikian rupa oleh Yahudi ? " Tanya beliau kepada jemaah yang hadir .

Jemaah memenuhi semua ruangan Surau MADAH.


Pada program tersebut dilancarkan kutipan derma untuk disalurkan kepada mangsa serangan Israel di Gaza, dan sesudah sembahyang Isyak diadakan sembahyang sunat hajat yang di imam kan oleh YDP PAS Kawasan Lumut, Hj. Noh Ahmad.