10 Februari 2009

Gambar Pengebumian MP Bukit Gantang.

Sejarah pernah melakarkan ramainya orang yang hadir dalam majlis pengebumian Almarhum Ust.Fadzil Nor di Muasasah Darul Ulum Poko Sena suatu masa dulu. Kebetulan saya hadir sama dalam majlis itu. Lautan manusia dari seluruh negara menyaksikan seorang tokoh pemimpim Islam dipanggil kembali ke Rahmatullah.

Ramainya orang yang menziarahi, sembahyang dan pengebumian Almarhum Hj.Roslan Sharum pada petang kelmarin saya rasakan. Walaupun tidak seramai pada haripengebumian Ust. Fadzil namun kehadiran yang saya anggarkan menghampiri 10,000 orang itu menggambarkan betapa jasa dan pemergiannya di kenang. Saya sempat mengumpulkan koleksi gambar untuk tatapan dan kenangan pengunjung blog cina islam.
















9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah.....
Didunia lagi sudah dimuliakan ALLAH.
Mudah-mudahan lebih-lebih lagi diakhirat kelak
Al Fatihah.

Tanpa Nama berkata...

Al-Fatihah

Tanpa Nama berkata...

Innalillahi wa inna ilaihi raji'un.

Jazakallahu khairan kathirah buat Al-Fadhil Ustaz Idham Lim atas gambar-gambar yang dimuatnaikkan.

selongsong.pencucuh

Tanpa Nama berkata...

HADIR TANPA DIPAKSA.TIADA KENDERAAN DISEDIAKAN..TIADA KERUSI EMPOK DIADAKAN..TIADA ARTIS YG DIJEMPUT..TIADA MAKAN DAN MINUM DISEDIAKAN..NAMUN SENDAT DAN SESAK..NAMUM MASIH RAMAI YANG HADIR

.DIDUNIA LAGI ALLAH DAH TUNJUKKAN

fikrah islamiah berkata...

Allah mengambil kembali hamba-Nya yang baik dan hendak digantikan dengan yang lebih baik. Semoga kita dapat merealisasikan amanah Allah itu.

Tanpa Nama berkata...

"DAN MINTA LAH KAMU AKAN PERTOLONGAN ALLAH DENGAN KESABARAN DAN BERSEMBAHYANG"

ALLAHU AKBAR

Tanpa Nama berkata...

melihat wajah Allahyarham seperti orang sedang tidur, sejuk hati melihatnya...
semoga Allah menempatkan beliau dikalangan syuhada'

Tanpa Nama berkata...

KEMATIAN ALLAHYARHAM DITENGAH2 KEMELUT POLITIK DI PERAK, PASTI ADA HIKMAH DARI-NYA YANG TERSEMBUNYI.KITA TUNGGU DAN LIHAT APA SETERUSNYA AKAN TERJADI..... YA TUHAN, SESUNGGUHNYA ENGKAULAH PEMILIK SEGALA-GALANYA DIA ALAM INI...KAMI INI HANYALAH PINJAMAN...

Tanpa Nama berkata...

alfatihah..

ana kali terakhir berjumpa Allahyarham HJ.Ruslan di Surau An-Nur Bandar Baru Bangi dalam sebulan selepas Hari Raya Aidilfitri.2008(kalau tak silap)selepas kuliah maghrib.Ternyata beliau mudah mesra dan sempat mengajak ana singga di Bukit Gantang jika nak makan durian.

Moga ALLAH MENEMPATKAN ARWAH BERSAMA ORANG-ORANG YANG SOLEH.