14 Februari 2009

SPR lambatkan tarikh PR, pemilihan UMNO lebih penting.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tetapkan pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dan DUN Bukit Selambau diadakan serentak iaitu 29 Mac penamaan calon dan 7 April tarikh mengundi.

Inilah rekod yang menunjukkan SPR dipengaruhi oleh UMNO dan BN bila tarikh yang ditetapkan jelas mengambil kita terikh pemilihan Agung UMNO yang berlaku pada pertengahan MAC.

Dua pilihanraya kecil sebelum ini menyaksikan kecelaruan apabila pemimpin UMNO menggunakan tempat tersebut sebagai tempat berkempen pemilihan tersebut.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kali ni geng yang kalah dalam pemilihan UMNO akan berkempen menentang geng yang menang.Begitulah adenya bila politik cuma untuk mengisi tembolok je, bukan untuk rakyat, agama dan negara.

Juraimi Zainal berkata...

Confirm geng yang kalah akan jadi lesu.........

Tanpa Nama berkata...

rasanye spr ada muslihat nak tolong bn. nak ubah senarai pemilih kot. bagi peluang bn susun strategi jahat, atau nak pujuk hantu

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai penyimpan mohor besar diraja
mencadangkan Tn Hj Mohammad Sabu sebagai
calon Parlimen Bukit Gantang.

Tanpa Nama berkata...

Drs,deme nunggu dorian berbungge dulu..Bila April dorian jujuh.Beraye...sakan lah kite..Teman kalo di beri ngundi sms hendak juge promote Pelapis muda bakal menyinar dlm PAS.Ustaz Idris.Latar belakang akademik pun bagus.Menguasai Bahasa Arab dan Inggeris dgn baik.Salasilah Keturunan pun hebat,Yg pasti Bkt Gantang tu ramai org Melayu suku Pattani sejurai dgn Uztaz Idris.Bukan asabiah tapi faktor mcm ni boleh memenangkan calon nanti.Mcm mana pandangan Drs? Dang Ratna Kesuma Megat Darwis.

Tanpa Nama berkata...

Ustaz...tarikh tu tak kena...budak2 sekolah pada hari tu...

Brahim Nyior berkata...

Bukit Gantang kabonya dah mula didatangi Puteri UMNO yang akan berkempen habis-habisan.

Kabonya juga, BN bersungguh nak ambil balik kerusi ni dari PR.

Sedikit hari lagi;

1. Menggilalah TV3 suku, Berita Hampeh dan Utusan Melalut menghentam PR, memuji BN setinggi langit.

2. Jentera dan agensi pusat mula menabur baja dan benih melalui kemudahan prasarana di ceruk-ceruk kampung sekitar Bukit Gantang

3. Menteri, Perdana Menteri dan segala juaknya mulalah berjanji itu dan ini, di samping memberi subsidi serta mengunjunngi orang miskin dan orang tua; sehingga berita mereka menjadi paparan di dada akhbar.

Apa lagi?

Tanpa Nama berkata...

Apa lagi,kaye le orang bukit gantang yop!ate dpt durian runtuh,memang kat situ pun droyan duk selalu runtuh,tp yang kali ni runtuh mencurah-curah,meh kite pakat kabo kat yop ngan yong bukit gantang rembat abis-abisan,sampai BN togeng,hadiahkan najib ngan beban hutang yang tinggi,kalo leh 1 pengundi 1 bilion,amacam canteek...tak idea,jgn duk bg kalah PR jer,bagi kantung Kem Kewangan kat Putrajaya tu abih duit...jual ler mahal sikit.1 bendera bn naik 10 ribu.poster gambar najib 100 ribu,poster MB aram 100 ribu.bagi pepuak tu tau amik negeri perak cara kudeta harganya muflis Kem Kewangan

Tanpa Nama berkata...

PEMILIHAN UMNO PUN DAH TAK DEMOKRASI MACAM MANA DIA NAK MENANG PILIHANRAYA KECIL NANTI. UMNO DAH TAK RELEVAN LAGI.

Tanpa Nama berkata...

Salakan "orang itu derhaka orang ini derhaka" akan jadi magic word baru dia orang pada masa kempen nanti. Aku confirm 100%. Taktik UMNO, taktik basi. Mudah dibaca..

Tanpa Nama berkata...

insyallah...PR akan menang...PAS skomo

Tanpa Nama berkata...

santa claus najib mongolia aku tido di sana untuk beberapa bulan..segala jentera2 berat akan di pindahkan dgn keadaan segera untuk tujuan pembangunan di sana..para pengundi akan hidangkan dgn polis2..selamat bpesta orang2 sana..rezki jgn tolak

Tanpa Nama berkata...

Aku Rasa geng yg kalah dlm pemilihan Umno Takkan tolong Umno untuk Pilihan raya bulan April nanti

Tanpa Nama berkata...

PAS atau BN ke yang menang, yg untung pasti pengundi juga sebab jutaan wang samada dari kerajaan, parti atau poket orang2 yg datang akan tercurah ke situ.

Doakan aje biar ramai lagi Adun ke MP yang meninggal dunia.